Avatar billede exabb Seniormester
07. januar 2018 - 16:50 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort virker ikke

Vi har en pc med et Msi MS-7309 S. AM2 DDR2 PCIe Motherboard der fungerer fint med et 256Mb Nvidia GeForce 8500 GT i PCIe X16 slot. Vi prøver med et 2 Gb Nvidia GeForce GT 710 men så kommer der intet på monitoren men pc´en booter.
GT kortet er afprøvet i en anden pc, og vi har også testet med en anden monitor på denne pc.
Hvorfor virker det ikke?
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. januar 2018 - 17:04 #1
På evt. at starte i fejlsikret tilstand - tryk på F8 gentagne gang under opstarten.
Jeg lover ikke noget, men der vil nok komme noget op på skærmen.
Hvis dette er tilfældet så gå ind i Kontrolpanel>Udseende og personlig indstillinger>Juster skærmopløsning. Det kan være at det er skærmopløsningen der driller.
Avatar billede exabb Seniormester
07. januar 2018 - 17:08 #2
Der kommer ikke engang sync eller POST desværre
Avatar billede 220661 Ekspert
07. januar 2018 - 17:11 #3
Hvilken port bruger i på det nye kort?
Måske den booter på dvi porten i stedet for vga på dette kort
Avatar billede 220661 Ekspert
07. januar 2018 - 17:45 #4
Er der en strøm tilslutning på det nye kort i ikke har monteret?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. januar 2018 - 17:50 #5
#4 Umiddelbart ved søgning ser det ikke umiddelbart ud til der skal monteres extern strøm på kortet
Avatar billede exabb Seniormester
07. januar 2018 - 18:14 #6
Kortet bruger ikke ekstra strøm.
Vi har prøvet HDMI udg. når det er i et andet MTB og det virker fint, men flytter vi det over i denne PC så er der ikke noget signal ud fra HDMI. Vi har dog ikke prøvet DVI da HDMI virkede i det andet MTB og vi gik ud fra at det ville være den samme port vi burde få signal på.
Avatar billede milter Ekspert
07. januar 2018 - 18:45 #7
Hvilket styresystem?

Har I prøvet forslaget i #1?

Har I prøvet at kigge på indstillinger i BIOS som antydet i #3?
Avatar billede exabb Seniormester
07. januar 2018 - 18:50 #8
Nej milter så langt kommer vi jo ikke. Der er hverken sync, POST eller BIOS. Skærmen forbliver sort og uden signal
Avatar billede posten Ekspert
07. januar 2018 - 22:34 #9
tror bare i skal "nøjes" med de 256 CPU, DIMM 240-pin, PCI, PCIe x1, PCIe x8 og intet om du kan bruge x16 kun x8 https://www.cnet.com/products/msi-k9n6sgm-v-motherboard-micro-atx-socket-am2-geforce-6100-series/specs/#p=msi-k9n6sgm-v-motherboard-micro-atx-socket-am2-geforce-6100-k9n6sgmv/ har forsøgt at finde noget på GeForce 6100 uden held som der står er skærmkortet  det skal jo slås fra også før du kan anvende et nyt
Avatar billede Carnac Forsker
07. januar 2018 - 23:11 #10
Hvad skal du bruge et så overpowered grafikkort til?

Ghost Recon WIldlands i 4K med triple-monitor?
Avatar billede hjolsen Ekspert
08. januar 2018 - 07:28 #11
Har du prøvet at tilslutte skærm til onboard grafik kort ?  - og af den vej se om windows registrer den nye grafikkort ?
Avatar billede exabb Seniormester
11. januar 2018 - 20:15 #12
Mange tak for alle Jeres gode forslag, men vi havde desværre ikke tid til flere tests på denne pc så vi monterede et Leadtec 256Mb Nvidia GeForce 8500 GT, og det virker.