Avatar billede Jazzbar Praktikant
08. januar 2018 - 08:45 Der er 10 kommentarer

Kan ikke se indhold af HDD

Hej Ekspert.
Jeg sidder med en windows harddisk som er pillet ud af en bærbar PC.
Den er "lavet om" til USB HDD med et kit til formålet.
Men når jeg sætter HDDen til en anden PC via USB kan jeg ikke se andet indhold end Recovery mappen.
Er der nogen der ved, hvordan jeg får adgang til alt andet indhold på disken?
Skulle gerne kunne hive billeder og documenter ud.
Avatar billede hjolsen Ekspert
08. januar 2018 - 09:44 #1
Har den fået tildelt et drev bogstav i diskhåndtering ?
Avatar billede Jazzbar Praktikant
08. januar 2018 - 10:13 #2
Ja, den har fået tildelt E: efter at have kørt ca. 15. minutter.
Kan se via Diskhåndteringen at "data partitionen" er I RAW format og Recovery mappen som jeg kan se, er NTFS.
08. januar 2018 - 10:36 #3
Jeg går udfra at det er en SATA disk.

HAr du mulighed for at læse disken UDEN OM dit USB-kit ?

Jeg mener, kan du sætte den til en PC (med SATA interface) og læse den der ?

KRistian
Avatar billede Jazzbar Praktikant
08. januar 2018 - 10:56 #4
Nej, desværre ikke muligt.
Jeg har "kun" en bærbar at tilslutte den til. :-(
08. januar 2018 - 11:09 #5
Den gamle PC, du tog den fra, har du den endnu ?

KR
Avatar billede Jazzbar Praktikant
08. januar 2018 - 11:48 #6
Nej. det var en bærbar der er røget til små brændbart!!
08. januar 2018 - 12:04 #7
OK,

Ærgerligt.

Har du en ven med en STOR MODERNE PC (plads til flere SATA-diske ), så du kan "låne"  lidt plads til din SATA-disk ?

Så kunne du samtidig "spille" dine filer (bild'er mm. ) over på en tilpas stor dongel
(USB-mem.-stick) og så ville dit problem være løst.

KR
Avatar billede Jazzbar Praktikant
08. januar 2018 - 12:15 #8
Snestrup - Vil jeg så kunne se "RAW" stykket på harddisken?
Avatar billede hjolsen Ekspert
08. januar 2018 - 12:16 #9
RAW  filsystem betyder at enten er filsystemet ødelagt eller at selve harddisken har en fejl.
Du kan forsøge at reparere filsystemet med chkdsk
Åbn en kommandopromt som administrator og skriv :
chkdsk e: /f
08. januar 2018 - 12:18 #10
HEJ (igen),

Satte mig med en kop kaffe og begyndte at tænke:

(Det er squ farligt, man får ideer, eller osse er kaffen for stærk ! )

På den anden maskine , der hvor du NU har din USB-DISK - kan du pille låget af den og se om der er plads til din sata-disk - evt ved at "demontere" disk 2 / eller din CD (som jeg går ud fra osse er SATA ).

Hvis JA - kan du da indsætte din SATA -disk - (husk at pille USB-dimsen foran af) som disk 2 - husk at justere via BIOS - od så læse dine data ?

KR ..