Avatar billede Peter BJ Juniormester
08. januar 2018 - 22:41 Der er 9 kommentarer

USB porte døde, efter installation af ASUS AI Suite

Jeg har lige skiftet min CPU køler ud med en ny. Da jeg starter windows op, virker ASUS AI Suite ikke. Jeg afinstallerer det og installerer det igen. Genstarter systemet og bum....
Alle USB porte er døde. Windows 10 Home starter fint op, men kommer med en meddelelse "AIsuite3 - Fjernprocedurekaldet mislykkedes."
Og jeg kan ikke bruge mit USB tastatur og mus i Windows. Men de virker fint i Bios.
Har nu læst at der er mange der har lignende problemer med AI Suite, men uden at være kommet frem til en løsning.
Men hvordan får jeg afinstalleret AI Suite, når nu jeg ikke kan gøre noget som helst i Windows?
Har prøvet at finde en PS/2 mus i vennekredsen, uden held.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. januar 2018 - 07:01 #1
Køb 2, så du har til både tastatur og mus. Men tjek lige, at pc har porte til det.
https://www.avxperten.dk/ps2-til-usb-adapter/usb-til-ps2-adapter.asp
Og gem efterfølgende - de er gode at have
Avatar billede poko1 Ekspert
09. januar 2018 - 08:58 #2
Nu skriver du jo ikke hvilken ASUS Model du sidder ved, men du skriver du kan bruge Tastatur i BIOS så se om du kan finde fanen med legasy USB og sæt til All On eller hvad det nu hedder på din PC:
Avatar billede poko1 Ekspert
09. januar 2018 - 09:05 #3
Altså noget i den stil altså ved Fanen USB
https://ibb.co/i1UaEw
Avatar billede Peter BJ Juniormester
09. januar 2018 - 12:58 #4
Jeg har rodet med alt der er at rode med vedr. USB i bios, uden held.
Har bestilt en ps2 mus som kommer i morgen, så håber jeg at det lykkes at kunne få afinstalleret AI Suite. (Det skulle være programmet AI Charger som ikke er kompatibelt med Win10, så vidt jeg kan læse mig frem til). Bare underligt at det har fungeret inden jeg skiftede CPU køleren.
Avatar billede Mikael Ekspert
09. januar 2018 - 13:25 #5
Har du prøvet en "systemgendannelse" fra FØR "AI Charger" programmet blev installeret.. Evt. gendannelse under "fejlsikret tilstand" ???
Avatar billede claes57 Ekspert
09. januar 2018 - 13:33 #6
#5 god idé - hvis systemgendannelse køres fra usb/cd boot, så kan man nok komme igennem med det. Det kan laves med https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10 'download værktøjet nu'
Avatar billede Peter BJ Juniormester
10. januar 2018 - 16:55 #7
Der ligger ingen systemgendannelser, desværre.
Og fik musen i dag, men USB-PS2 adapteren var ikke med, grrr.....
Så forhåbentligt kommer den i morgen.
Avatar billede Cani83 Praktikant
11. januar 2018 - 09:38 #8
Jeg var selv ude for nøjagtigt det samme i går og jeg havde ikke tålmodig til at vente på at anskaffe en mus med ps2 tilslutning. Jeg prøvede alt og kunne ikke lave systemgendannelse. Så var nødt til at geninstallere windows. Det goide ved windows 10 er dog, at når du installere windows oven på en gammel partition, så bliver den gamle installation gemt i en old-mappe, lige som hvis man opgraderer fra win 8 til win 10, så jeg kunne hente alle mine programmer fra min old-mappe og da mine spil er installeret igennem steam, var det en smal sag at kopiere common-mapper og den slags, så var køerne igen inden for få timer. Men hold fast hvor jeg rev mig selv i håret :(
Avatar billede Peter BJ Juniormester
11. januar 2018 - 20:50 #9
PS2 adapteren kom i dag, og så kunne jeg endelig bruge musen i Windows. ASUS Suite er nu afinstalleret, og der er ingen problemer :-)
Tak til alle der har kommet med forslag :-)