Avatar billede plok Forsker
09. januar 2018 - 19:59 Der er 13 kommentarer

Kan man køre virtuel windows på iPad?

Hej.

Jeg er blevet ejer af en iPad Pro 10.5"

Jeg er super glad for selve opsætningen af denne, og den er nem at surfe på. Jeg ville dog alligevel høre om man kan køre virtuel Windows 10 på den, hvis det bliver nødvendigt?

Jeg har tidligere gjort det via min Macbook, både med Bootcamp og VMware

Kan man evt. få noget lignende VMware til iPad?

Spec:
• iPad Pro 10.5"
• 64GB
• Wifi model
• Model: A1701
• IOS: 11.2.1
• Årgang: 2017

Håber at høre fra jer :D

God aften!
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. januar 2018 - 20:21 #1
Helt kort: Nej.

Det tætteste, du kan komme på er at køre noget RDP eller Parallels Access med noget app-virtualisering.
Avatar billede plok Forsker
09. januar 2018 - 20:33 #2
#1 okay. hvordan fungere dette?

Kan man evt. Jailbreake denne version af IOS? Jeg har tidligere gjort det ved mine gamle iPhones, men synes ikke at være sikker på hvad jeg skal bruge af Jailbreak lige pt.

IOS 11.2.1
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. januar 2018 - 20:36 #3
Aner det ikke og bestemt heller ikke et emne, du skal diskutere her på forum.
Avatar billede plok Forsker
09. januar 2018 - 20:46 #4
Jeg har fundet denne metode, men er det sikker nok, som i gamle dage hvor man gjorde det via en PC/Mac?

Se evt. link:

https://cydia-downloader.com/cydia-download-ios-11-2/
Avatar billede plok Forsker
09. januar 2018 - 20:48 #5
Okay? er det da ikke lovligt? Man mister vel bare garantien på ens Apple produkter.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. januar 2018 - 20:48 #6
Som nævnt i #3 er det STADIG ikke god stil at debattere piratsoftware og værktøj til det her på forum!
Avatar billede plok Forsker
09. januar 2018 - 20:50 #7
Sorry! Har lige søgt på jailbreak i DK - Det er desværre imod Apples licens aftale.

Jeg beklager meget!

Jjailbreak debatten er hermed lukket.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. januar 2018 - 20:51 #8
For nu at skære det ud i pap for alle, der måtte læse tråden, så er både "jail break" af en IOS-enhed og hele Cydia-miljøet kun skabt med henblik på at kunne afvikle illegal software udenfor Apples eget økosystem.
Avatar billede plok Forsker
09. januar 2018 - 20:54 #9
Har lige anmeldt min egen beskeder angående Jailbreak, og håber de bliver fjernet ASAP :)
Avatar billede Slater Ekspert
09. januar 2018 - 21:05 #10
Ah, rolig nu - der er absolut intet ulovligt i at jailbreake sin telefon/tablet, og det har intet med pirateri at gøre. Apple bliver lidt sure over det, og man risikerer at miste sin garanti, men det er også det.

Software der er uden for Apples økosystem er ikke "illegalt" på nogen som helst måde. Det er bare ikke officielt supporteret af Apple. Og Apple ville ønske det var ulovligt, fordi de er nogle kontrollerende sataner, men deres ønsker er ikke lov.
Avatar billede repox Seniormester
10. januar 2018 - 08:22 #11
Jeg har lige gennemgået anmeldelsen og det korrekt som Slater siger at det blot er Apples garanti-program der brydes med og ikke nogen love når der snakkes om jailbreaking af iOS.

Det er korrekt at tråde om brud på ophavsretsligt beskyttet materiale (pirat-software og lign.) ikke er velkommen her på Eksperten, men jeg kan ikke lige umiddelbart se at det er tilfældet i denne tråd.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. januar 2018 - 10:10 #12
Den lette er, at bruge teamviewer, og logge på sin windows-pc. Kræver bare at man har både pc og ipad.
Avatar billede eurositi Ekspert
10. januar 2018 - 10:29 #13
Jeg må også gå i rette med CRKrogh ift. hvad der er tilladt at diskutere...

Der er absolut intet som helst galt i at diskutere jailbreaking og rooting af iOS og Android i dette forum. Det er alene producenten, der gør det "ulovligt" - ikke straffeloven... Apple og Microsoft er trods alt (endnu) ikke at betragte som myndigheder. ;)

Jeg vil endda gå lidt videre: Selv om loven ift. omgåelse af kopispærring på DVD og Blu-ray-medier, man selv har købt, principielt gør det ulovligt at kopiere indholdet til eget forbrug, medmindre man ikke kan afspille det, så er det i praksis kun videredistrubution, der er strafbart (https://newz.dk/apg-accepterer-brud-paa-drm).

"Oplåsning" af DVD/Blu-ray-afspillere eller optiske drev i computere for at fjerne en regionskodebegrænsning er næppe heller ulovligt. Filmindustriens markedsopdelinger er mig bekendt ikke hjemlet i straffeloven.

Metoder til optagelse af streams fra f.eks. DRTV uden for diverse krypterede TV-bokse falder dog formentlig ind under straffeloven. I hvert fald er TV-indhold ofte omfattet af meget snævre brugsrettigheder - samt en tidsbegrænsning for tilgængeligheden. Men igen er det i praksis nok kun videredistribuering, som er strafbart.

Ulovligheder er næppe det primære formål med nogen af de ovennævnte eksempler. Dette overlader jeg under alle omstændigheder trygt den enkelte bruger (og Computerworld) at vurdere. :)