Avatar billede Anne Novice
11. januar 2018 - 08:43 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Windows 10 Trial

Hej eksperter
Jeg har købt en computer uden styresystem, men ved levering var der installeret en Windows 10 Trial-version på PC'en. Jeg var lidt for "smart" og kom til at købe en windows 10 OEM key (og id), men ak den kunne naturligvis ikke aktivere den installerede version som har et andet produkt-id.
Så forsøgte jeg at ændre produkt-id'et ved "regedit", men det løste ikke problemet, da det jo kun er en kosmetisk ændring, hvis man kan kalde det sådan.
Nu overvejer jeg at hente Windows 7 gratis og derefter opgradere til Windows 10 (ved at stille tiden tilbage eller vælge "handicap").

Men inden jeg komplicerer tingene yderligere for mig selv (da jeg åbenlyst ikke ved, hvad jeg foretager mig), er der da nogen her, der kan hjælpe mig på rette vej? Jeg har jo købt både et id og en key som passer sammen, men jeg kan blot ikke få denne Trial-version til at forstå, at den skal være en anden...

Jeg håber, I vil hjælpe.
De bedste hilsner fra Anne
Avatar billede claes57 Ekspert
11. januar 2018 - 08:51 #1
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
klik på download værktøjet nu - og hav en minimum 8gb usb klar (alt på den slettes)
Så får du en win10 ned, og du kan boote på usb og installere den vej
Avatar billede poko1 Ekspert
11. januar 2018 - 08:52 #2
Jeg vil så råde dig til at hente den nyeste version af Windows 10 tryk på download now, hav en tom DVD eller en USB på min 8GB sat i maskinen og følg vejledning P.S. hvis du kommer i tvivl så spørg!
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
Avatar billede poko1 Ekspert
11. januar 2018 - 08:58 #3
P.S Du skal ikke tage dig af at den vises på Engelsk den kører automatisk på Dansk når du installerer.
Avatar billede poko1 Ekspert
11. januar 2018 - 09:05 #4
Avatar billede Anne Novice
11. januar 2018 - 10:31 #5
Tak for det, men er det ikke samme løsning, I foreslår, blot at den første er på dansk?
Reelt set fik jeg først løst det, da jeg også så billederne, da jeg først kom til at trykke på "opgrader denne computer".
Tak til jer begge to for hurtigt og kompetent svar.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. januar 2018 - 10:45 #6
Der er samme løsning. Når to svarer indenfor et par minutter, så sker det at vi gentager hinanden. Men såmeget des bedre, at det var rigtigt også. ;)
Avatar billede Anne Novice
11. januar 2018 - 22:11 #7
Windows blev installeret, men jeg kan desværre stadig ikke aktivere det, da Microsoft mener, min nøgle ikke er valid. Jeg troede, OEM-nøgler var legit.
Virkelig surt.
Avatar billede poko1 Ekspert
11. januar 2018 - 23:53 #8
Hvis den har været installeret skal du blot markere at du ingen nøgle har Så går det helt af sig selv. Fordi nøglen er bundet til bundkortet.
https://ibb.co/fcNtj6
Avatar billede Anne Novice
12. januar 2018 - 23:44 #9
Flere løsningsforslag modtages gerne. 🙂 Ved installeringen skrev jeg jo den nøgle, jeg havde købt, og den er åbenbart ikke valid. Er eneste løsning at geninstallere endnu en gang og denne gang markere, at jeg ingen nøgle har? Det tog mig en hel dag. 😥
Avatar billede poko1 Ekspert
13. januar 2018 - 10:25 #10
Dertil vil jeg svare JA. Fordi den hvis den har været på PC: Før så søges og sammen lignes der med Den kode der er blevet bundet til Bundkortet!
Jeg mener når du nulstiller kommer du også til hvor du kan markere ingen nøgle.
https://ibb.co/dZGaGm
Avatar billede Anne Novice
13. januar 2018 - 14:30 #11
Øv! Den har aldrig været installeret - der har kun været en Trial-version på computeren, som er helt ny. Og OEM-nøglen har jeg lige købt, men jeg ved ikke, om den har været brugt af andre,  men den er i hvert fald ny for mig.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. januar 2018 - 14:56 #12
Oem, er det til dansk win10, og har du valgt rigtigt mht 32/64 bit version?
Avatar billede poko1 Ekspert
13. januar 2018 - 15:57 #13
Jeg vil sige at enten er det den forkerte type 32/64- ellers ville jeg starte forfra Man kan stadig installere Windows 10 på en PC. Der er født Win7 Eller 8.1 Jeg fik en Medion Akoya ind i mandags der har kun været Win 8.1 på den og jeg installerede Windows 10 på den uden problemer. Det eneste den forlangte var at jeg oprettede en Microsoft konto og den kørte straks som registreret.
Avatar billede poko1 Ekspert
13. januar 2018 - 17:05 #14
Nu sidder jeg og kommer i tanker om at du ikke kan opgradere Trial versionen af Windows 10. Da Windows 10 blev frigivet var det netop problemet og det blev også nævnt på det tidspunkt, der skulle en helt ren version Windows 10 installeres!
Avatar billede poko1 Ekspert
13. januar 2018 - 17:14 #15
Her er hvad de skrev.
Hvis du tester en evalueringsversion af Windows 10 og besluttede at opgradere til den fulde version, står du over for en snubler. Evalueringsversionen, der tilbydes, er af Enterprise-udgaven, men Microsoft understøtter ikke nogen måde at konvertere evalueringsversionen til en fuldt licenseret version af Enterprise Edition! Du kan ikke ændre udgaven med DISM-kommandoer eller ved hjælp af en anden metode. Selvom du downloader ISO-billedet af virksomhedens udgave af Windows 10 og forsøger at opgradere det eksisterende "evalueringssystem", vil det ikke give dig mulighed for at fortsætte.
Avatar billede Anne Novice
13. januar 2018 - 20:44 #16
Jeg har ikke opgraderet trial-versionen - jeg gjorde jo som I sagde, nemlig installerede en helt ny version gennem linket i svar nr. 2. Jeg valgte 64, som svarer til computeren. Installeringen var problemfri, så Enterprise-versionen er erstattet af Windows 10 Home. Nøglen er " engelsk", og jeg valgte den engelske installation.
Hvis jeg ikke kan aktivere mit windows, bliver alt så slettet efter nogle uger, eller kan jeg fortsætte med at bruge det uaktiveret?
Avatar billede poko1 Ekspert
13. januar 2018 - 21:17 #17
Du vil efter en kortere tid få en melding om at aktivere Windows nede i højre hjørne og der vil være en del begrænsninger. så jeg vil råde dig til at kontakte Microsoft Answer Desk.
https://support.microsoft.com/da-dk/contactus/