Avatar billede Nick Novice
11. januar 2018 - 12:12 Der er 33 kommentarer

Windows vil ikke starte

Hjæææææælp mig!!

Når min pc tænder starter den med at der står Acer og har roterende cirkler, når de så forsvinder så går skærmen i sort og jeg kan ingenting gøre. Jeg har googlet mig frem til at det kan være windows den er gal med, så jeg har prøvet og geninstallere windows via USB. Stick men midt i processen bliver skærmen bare sort igen !!!
Avatar billede poko1 Ekspert
11. januar 2018 - 12:19 #1
Hvis du hver gang den animerede cirkel kører trykke på start knappen til Windows  er slukket 4 - 5 gange skulle du få muligheden som på billedet. hvis altså det ikke er din HDD
https://ibb.co/hoCz7R
Avatar billede Nick Novice
11. januar 2018 - 12:22 #2
Det har jeg prøvet, jeg har systemgendannet til tidligere hvor den virkede men det virkede ikke. Jeg har prøvet og bede den om at reparere windows men det siger den at den ikke kan.
Avatar billede poko1 Ekspert
11. januar 2018 - 12:31 #3
Prøv først om du kommer videre med dette?
https://ibb.co/cjp47R
Ellers så er der en mulighed at installere en ny hvor du beholder det gamle system hvor du får en Windows.Old  med dine gamle filer.
Avatar billede Nick Novice
11. januar 2018 - 12:35 #4
Den ville ikke rep. Computer så jeg måtte vælge installer. Den ville ikke installere alm. Jeg kunne KUN vælge avanceret og har gjort det og er igang med at opdatere efter windows er installeret på ny. Dette er dog 2nd. Gang jeg prøver retter første gang gik skærmen i sort midt i processen så jeg måtte starte forfra.
Avatar billede Nick Novice
11. januar 2018 - 12:41 #5
Jeg var igang med de sidste opdateringer og gik den i sort igen !?!?

Jeg havde installeret windows og sat det op
Avatar billede Nick Novice
11. januar 2018 - 12:55 #6
Jeg fik startet min pc op og logget ind. Men så skete det igen at skærmen går i sort? Computeren kører og mus samt tastatur har strøm men jeg kan ikke trykke på capslock eller noget så det reagere ikke! Samt det lille logo på tænd/start knappen stopper med at lyse? Så tænker måske at det ikke har noget med windows at gøre men er noget hardware måske ???
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. januar 2018 - 14:37 #7
Prøv at starte maskinen igen i såkaldt fejlsikret tilstand. Tryk gentagne gange på F8 under opstarten. Nu skulle der gerne komme et billede op på skærmen.

https://www.youtube.com/watch?v=TwIOazT1BxU
Avatar billede Nick Novice
11. januar 2018 - 15:02 #8
Windows virker fint har jeg fundet ud af, men stadig 1-5 min efter jeg starter computeren så går skærmen i sort. Jeg har været logget ind på min windows bruger. Problemet ligger i at skærmen går i sort men mus og tastatur lyser stadig men jeg kan ikke trykke på noget og det lille logo på power knappen som ligner et batteri stoppen med at lyse selvom computeren stadig kører.
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. januar 2018 - 15:21 #9
Jeg formoder at der er tale om en bærbar.
Du skriver "batteri", der må jeg indrømme at jeg ikke rigtig er med på hvad du mener der. Udover der er tale om en Acer hvad er model navnet på den.
Hvis du kan oplyse dette, kan jeg sandsynligvis finde en manual på nettet, så jeg bedre kan danne mig et indtryk af "dyret".
Avatar billede Nick Novice
11. januar 2018 - 15:35 #10
Det er en stationær pc fra predator G3-605 på power knappen er der 3 logoer 1 wifi/internet logo 2. Bluetooth logo 3. Ligner et batteri og den plejer altid at lyse når min pc er tændt men nu går den ud efter 1-2 min. Og så går skærmen i sort. Der står ikke noget på skærmen samt mit tastatur lyser men jeg kan ikke trykke på capslock eller noget andet.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2018 - 16:26 #11
Når den er gået i sort, så prøv at teste om den har alle spændinger til rådighed på bundkortet med et voltmeter.
Sort er stel (com)
Gul 12 volt
Rød 5 volt
Orange 3,3 volt
Pin layout her på det store stik: https://i.pinimg.com/236x/84/22/22/8422226028976921bc4627b210d0f3b4.jpg
Avatar billede Nick Novice
11. januar 2018 - 16:32 #12
Jeg har intet udstyr og aner ikke hvordan jeg skulle kunne tjekke det 😑
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2018 - 16:34 #13
Ok. Er computeren ren indeni? Tænker om den kører varm.
Avatar billede Nick Novice
11. januar 2018 - 16:37 #14
Ja, jeg fjerner støv osv. Fra blæseren engang imellem og har aldrig haft problemer med at den bliver varm før.
Avatar billede poko1 Ekspert
11. januar 2018 - 16:43 #15
Og duner sikker på at det ikke er Skærmen  har den indstillinger til VGA - DVI - HDMI?
Og står den rigtig.
Avatar billede Nick Novice
11. januar 2018 - 16:49 #16
Altså jeg er 100%sikker men skærmen virker jo fint når tænder for min pc og når jeg logger ind på den og så pludselig går den i sort, og som sagt så den lille pære på power knappen går ud hvor den normalt lyser hele tiden, men den anden pære (wifi) den lyser stadig når skærmen går i sort
Avatar billede Nick Novice
11. januar 2018 - 17:06 #17
Jeg har nu haft siden af og fuldstændig renset blæseren for støv, der var en del. Skærmen sidder i med hdmi og det er også det input den kører med.
Avatar billede Nick Novice
11. januar 2018 - 17:09 #18
Jeg har lige fået afvide at den lille lampe som går ud er en HDD lampe og når den går ud går skærmen i sort
Avatar billede poko1 Ekspert
11. januar 2018 - 17:32 #19
Led lampen til HDD lyser kun når der er aktivitet på HDD det er ganske normalt.
Avatar billede Nick Novice
11. januar 2018 - 17:34 #20
Ja ok 😊 Så nu skal jeg bare finde ud af hvorfor den slukker, hvad kan være skyld i det ?
Avatar billede poko1 Ekspert
11. januar 2018 - 17:37 #21
Hvis der er en Skærm udgang på selve bundkortet Og du har et Grafikkort monteret så prøv at tage det ud og tilslut direkte til bundkortet
Avatar billede Nick Novice
11. januar 2018 - 17:41 #22
Kan du evt. Linke til en vejledning 😊 Jeg mener at hdmi stikket sidder direkte i bundkortet, stikket siddet helt nederst på bagsiden.
Avatar billede poko1 Ekspert
11. januar 2018 - 17:52 #23
Kunne du starte op i Fejlsikret tilstand? Og se om den bliver kørende der
Avatar billede Nick Novice
11. januar 2018 - 18:09 #24
Nu har den kørt i 10 min. Uden at gå ud (i fejlsikret) før gik den ud efter 30 sek.
Avatar billede poko1 Ekspert
11. januar 2018 - 18:27 #25
Så gå i Enhedshåndteringen find dit grafikkort og højreklik på det og Opdater driver
https://ibb.co/jJibMm
Avatar billede Nick Novice
11. januar 2018 - 18:32 #26
Den siger at det bedste driversoftware allerede er installeret ?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2018 - 18:38 #27
Det betyder jo ikke at den installerede driver er velfungerende.
Avatar billede poko1 Ekspert
11. januar 2018 - 18:42 #28
er der nogle mærker ved de andre drivere.
ellers set kortet og genstart lad windows selv søge og installere det på ny!
anden mulighed gå til produktets hjemmeside hent deres driver slet så den i enhedshåndtering.
Avatar billede Nick Novice
11. januar 2018 - 18:43 #29
Hvad gør jeg så, jeg kan også søge manuelt på computeren men jeg ved ikke hvad jeg skal lede efter.
Avatar billede poko1 Ekspert
11. januar 2018 - 18:59 #30
Har du i fejlsikret prøvet at vælge aktiver fejlfinding?
Kører den fuld opløsning i fejlsikret min gør ikke.
Avatar billede Nick Novice
11. januar 2018 - 19:05 #31
Jeg har prøvet og deaktivere den og søge efter nyeste driver igen. Det virkede ikke 😩 Derudover kan jeg ikke komme på nettet da den siger jeg ikke har adgang til edge selvom den self. Er online. Hvad kan jeg så prøve ??
Avatar billede Nick Novice
11. januar 2018 - 19:07 #32
Hvordan laver jeg en fejlfinding? Og ja det ligner at den kører i fuld opløsning
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2018 - 19:15 #33
Har du i enhedshåndtering mulighed for at annullere Driver opdatering?
Den vi så rulle tilbage på den forrige driver der var installeret.