Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2018 - 17:12 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Windows 10 problem med skrivebordet.

Jeg har nu for anden gang, på 2 dage, installeret Windows 10 fra bunden.
Første gang var en ren kikser. Denne gang troede jeg det var i orden, men skrivebordet fungerer ikke. Jeg kan ikke komme ind i Personlige indstillinger eller Skærmindstillinger. Jeg kan heller ikke komme ind i Menuen Start.
Resten ser foreløbig ud til at fungere. Har prøvet at tage strømmen fra, samt prøvet med en ledningsmus. Når jeg højreklikke, kan jeg se mulighederne, men der sker intet, når jeg vil aktivere dem.
Jeg har installeret fra USB med Microsoft installations programmet.
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2018 - 17:20 #1
Har lige opdaget, at window+X heller ikke fungerer. Enhedshåndtering påstår, at mus og tastatur har de bedste drivere.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. januar 2018 - 17:28 #2
Prøv og trykke på "meddelelsescenter" nede i højre hjørne (firkantet talebobel), og se om du har fået slået "Tablet tilstand" til...
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2018 - 17:33 #3
Sådan en fætter har jeg ikke, men jeg har en "firkantet" ikon, hvor der ved højreklik står "Åben handlings centeret" men det kan bare ikke åbnes.
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2018 - 17:44 #4
Logitech Setpoint driver kan ikke installeres, der mangler nogle komponenter.
Det må skyldes, ar der er mangler i Windows 10 installationen. Så det kræver nok en repair?
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2018 - 17:49 #5
Jeg prøver en reparation:-(
Avatar billede milter Ekspert
11. januar 2018 - 17:54 #6
Hvad er dit udgangspunkt, dvs. er det på en ny, hjemmebygget computer, en ældre maskine, eller ....?
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2018 - 18:23 #7
Det er en ældre maskine, som har kørt perfekt med windows 8.1.
Grunden til at installere windows 10 er, at jeg bruger OneNote, og de er forskellige i de 2 windows versioner.
System oprettelse kan ikke gennemføres og opdateringer kan ikke slettes.
Jeg orker ikke en 3die installation - som måske også går galt - så hellere W8.1.
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2018 - 19:07 #8
Så fik jeg klaret det problem. Det var en opdateringsfejl.
Jeg slettede alle opdateringer og genstartede. En opdatering gik i gang, og efter windows start var alt i orden. Og Logitech driverne kunne opdateres.
Også firkanten i højre hjørne fungere nu.
Tak for jeres interesse i mit spørgsmål. 😊
Avatar billede milter Ekspert
11. januar 2018 - 19:45 #9
Husk at krydse alle fingre :-)
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2018 - 19:58 #10
Ja ok og tæerne med for en sikkerheds skyld *G*
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2018 - 09:40 #11
Så fik jeg den opdatering igen og dermed problemet. Fjernede opdateringen og nu kører det som det skal. Men det skulle nødigt gentage sig dagligt eller mere.
Opdateringen hedder KB4056. Jeg opretter et nyt spørgsmål, da dette nok ikke ses mere.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. januar 2018 - 10:16 #12
Der må mangle noget i dit Knowledge Article nummer - de er som regel 7-ciffrede.
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2018 - 10:39 #13
#12 Ja du har ret, man skulle trække det frem, så man kunne se det hele.