Avatar billede Kent Hansen Novice
14. januar 2018 - 12:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Dlookup

Tabel "Varer" indeholder "Varennummer" og "Beskrivelse"

I en formular har jeg et tekstfelt som jeg har kaldt "Varenr" og et tekstfelt som hedder "Varebeskrivelse".
Jeg ønsker at når jeg har tastet et varenummer som findes i "Varer" tabellen, så skal beskrivelsen overføres til "varebeskrivelsesfeltet i min formular - Enten ved hændelsen VedFokus eller ved VedFokus Væk.
Jeg bruger udtryksgeneratoren.

Hvordan skal udtrykket se ud?
Avatar billede fdata Forsker
14. januar 2018 - 13:53 #1
Du burde måske lægge koden i "Efter opdatering":
Hvis dit varenummer er alfanumerisk:
  Me.Varebeskrivelse=DLookup("Varebeskrivelse","Varer","Varenummer='" & Me.Varenr &"'")
Hvis dit varenummer er numerisk:
  Me.Varebeskrivelse=DLookup("Varebeskrivelse","Varer","Varenummer=" & Me.Varenr)
Avatar billede fdata Forsker
14. januar 2018 - 13:54 #2
Øøøh. Ret lige til : DLookup("Beskrivelse", ...
Avatar billede terry Ekspert
14. januar 2018 - 14:00 #3
If both fields on the form are unbound then I would put the code in the LostFocus event which I assume is the same as VedFokus Væk.