14. januar 2018 - 14:05 Der er 2 kommentarer

ACER Travelmate 7520G er død

Hej,
jeg glemte at slukke for min laptop og den gik helt død. Satte strømforsyning til intet hjalp. Tog batteriet ud, trykkede på start i 30 sek og ventede 5 minutter. Intet hjalp. Styresystem er Windows Vista og skal helst forblive sådan.
Købte nyt batteri og ladede det op. Trykkede på start og der kom lys i start og en lampeindikation. Slukkede dog kortvarigt men startede selv igen og lyd fra CD-drev hørtes! Men kun kortvarigt - så stoppede det hele og død maskine!
Kan gentage dette uden videre held.
Hvem har gode idéer?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2018 - 14:17 #1
Har du set om der er et synligt bios batteri i den når bundplader tages af?
Hvis der er udtag batteriet og hold start knappen nede så bundkortet aflades.

Dog lyder det til at bundkortet er færdigt.
14. januar 2018 - 17:52 #2
Hej,
Kan ikke finde BIOS batteriet. Tog bagpladen af. Har haft det store batteri af i 3 timer og trykket startknappen nede i 30 sek.
Stadigt det samme.