14. januar 2018 - 14:09 Der er 7 kommentarer

Gammelt program modificeres til Windows 10?

Hej,
jeg har et gammelt program, som jeg har hentet fra en A-diskette til usb-stik. Det skulle kunne køre på Window Vista og nedad.
Jeg har prøvet alt for at få det til at køre på Windows 10! Uden held!
Er der nogen der kender et kneb til at få det til at køre?
På forhånd tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2018 - 14:16 #1
Har du en licens til over kunne du måske køre det i virtual box.
Prøv evt at læse lidt her: https://www.howtogeek.com/228689/how-to-make-old-programs-work-on-windows-10/
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. januar 2018 - 14:46 #2
Prøv at kigge denne guide igennem til Windows Compatibility Mode - det kan ind imellem udrette mirakler for gamle app's:
https://support.microsoft.com/af-za/help/15078/windows-make-older-programs-compatible
14. januar 2018 - 17:54 #3
Hej,
ovennævnte muligheder er afprøvet - uden held.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. januar 2018 - 18:02 #4
Så er der ikke meget andet at gøre, end forsøge med en "komplet" virtuel PC med en gammel Windows, den kan køre på.
15. januar 2018 - 20:28 #5
Hej,

hvad menes med en komplet Virtuel PC? Skal man have fat i en gammel Windows Vista?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. januar 2018 - 00:11 #6
Du skal have en cd med Vista/xp og en gyldig licens du kan bruge i den virtuelle pc.
Avatar billede kirus Praktikant
16. januar 2018 - 14:40 #7
Hvis programmet er skreven til DOS eller 16bit windows, kan du prøve at køre det igennem https://www.dosbox.com/