Avatar billede MichaelJensen Novice
16. januar 2018 - 12:33 Der er 4 kommentarer

Låst iphone - Simkort ikke hyldig

Hej.
Jeg har købt en iphone 6s af en god veninde (har kvittering), testede at alt virkede som det skulle, hvilket det gjorde, dog uden simkort. Efter testen gendannede jeg iPhonen til fabriksindstillinger så alle data fra tidligere skulle være slettet. Herefter fik vi lidt kaffe, jeg betalte og kørte hjem. Da jeg så kom hjem og skulle have telefonen igang med min datters indstillinger og simkort opstod problemet så. Telefonen var som sagt helt slettet og jeg går igang med at sætte den op, under dette skal du aktivere din iphone, her tænker den lidt og afviser mig så BLANKT!!!! Den siger følgende
"Det simkort, du i øjeblikket har installeret i denne iphone, er fra en operatør, som ikke er understøttet i følge den aktiveringspolitik, der i øjeblikket er tildelt af aktiveringsserveren. Dette er ikke et hardwareproblem med Iphone. Indsæt et andet simkort fra en operatør, som er understøttet, eller anmod om, at denne iphone låses op af din operatør. Kontakt Apple for at få yderligere oplysninger"

Jeg har testet med flere forskellige simkort, inkl det simkort min veninde har haft brugt uden held. Jeg har kunne opdatere iphonen til den nyeste IOS via Itunes, stadig uden held. Er der nogen der kan hjælpe mig videre, evt fortælle mig hvordan jeg eventuelt kan undersøge om den er simlåst til en operaøt og hvilken?, eller må jeg gå tilbage til butikken hvor den er købt - Telefonen er dog i sin tid købt som brugt igennem Phonetrade, så jeg har lidt problemer med evt at finde ud af hvilken telefon udbyder der evt kan have låst den?
Hjææælp!!!

Vh
Michael
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2018 - 12:52 #1
kontakt din teleoperatør og få den låst op i deres net
Avatar billede MichaelJensen Novice
16. januar 2018 - 14:57 #2
Som jeg har skrevet så er den købt igennem en phonetrade butik, så jeg ved ikke hvilken udbyder der har låst den. Jeh har så i mellemtiden været forbi en HUMAC som kunne hjælpe mig et lille skridt videre. Og det viser sig at telefonen åbenbart er købt i USA fra AT&T. De har så låst telefonen til simkort da der var udestående på den gamle ejers konto eller lign. Med andre ord, så er jeg igang med at tale med AT&T da phonetrade ikke kunne hjælpe lige med det samme, da de blot ville have telefonen ind for at sende den videre på deres hovedkontor, som alligevel ikke kan gøre andet end at tale med AT&T som jeg har forstået det. Dog skal det siges at manden fra Phonetrade på Vesterbro blot prøvede at hjælpe mig videre og give en god service, er de da bestemt ikke værd at anbefale til andre.
Så hvis nogen kan et trick med at låse en telefon op hurtigt, vil jeg gerne høre dette :)
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2018 - 17:26 #3
der findes ikke noget trick. det er kun din udbyder der kan låse den op
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. januar 2018 - 18:55 #4
Helt enig - og egentlig ikke overraskende, at det er en US-telefon med regnings-problemer, der er solgt gennem en kæde som PhoneTrade - ærgerligt, men ikke overraskende.