Avatar billede martini Novice
17. januar 2018 - 08:14 Der er 3 kommentarer

Blå farve bag skærmen

hejsa

Jeg har et problem.  Min telefon har en del revner i skærmen som har kommet lidt efter lidt. Men her i morges tabte jeg dem og der begyndte at komme blå farve i nederst højre hjørne. Farven har spredt sig ganske lidt. Derudover når jeg ikke bruger min telefon plejer baggrundsfarven være sort. Nu er den mere mørke grøn.  Jeg har også et ur på skærmen når jeg ikke bruger den. Den farve plejer at være hvid det er den også stadig væk men nu har den flere nuancer af hvid.

Så mit spørgsmål er: Kan jeg gøre noget ved dette problem???

På forhånd tak

VH. Martin jespersen
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. januar 2018 - 08:36 #1
Det lyder som om selve LCD panelet er slået i stykker, og lækker LCD krystallerne.

Det kan kun løses ved at skifte hele skærmen, hvilket så inkluderer LCD panelet.
Avatar billede martini Novice
17. januar 2018 - 08:44 #2
Ole Madsen
tusind tak.  Vil sådan en reparation påvirke nogle af de ting man har på telefonen fx billeder dokumenter mv.?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. januar 2018 - 09:38 #3
Der er altid en risiko, men en med fingrene skruet ordentlig på, burde sagtens kunne skifte skærmen uden risiko for data. Data er gemt i hukommelseschips på selve telefonens mainboard - og det skal ikke skiftes.