Avatar billede Kristian Praktikant
17. januar 2018 - 08:37 Der er 6 kommentarer

Udskift af genveje

Hej

Jeg har en masse mapper i stifinder med genveje til nogle "hoveddokumenter" hvor jeg gerne vil udskive dem fra genvejene.
Jeg kan godt udskrive dem et af gangen ved at højreklikke på genvejen og trykke udskriv.

Men jeg kunne godt tænke mig at kunne udskive flere af gangen. Altså markere flere dokumenter og så trykke udskriv.

Nogen gode ideer? evt. tredjepartsprogram?

På forhånd tak.

Kristian
Avatar billede falster Ekspert
17. januar 2018 - 10:00 #1
i startmenuen - indstillinger - printere. Højreklik på printeren og opret genvej (på skrivebordet).

Marker dokumentgenvejene og træk dem hen på printergenvejen.

Der er muligvis en grænse for antallet.
Avatar billede finb Ekspert
17. januar 2018 - 10:03 #2
Hold CTRL nede og marker de ønskede filer
Avatar billede Kristian Praktikant
19. januar 2018 - 09:52 #3
Det virker ikke med CTRL. Når jeg markerer flere filer, højreklikker og vælger udskriv så udskriver den kun den fil jeg holder markøren over.

I startmenuen er der ikke en instillinger jeg kan se. Men hvis du mener kontrolpanel -> printere -> og genvej til den. så virker det ikke.
Avatar billede falster Ekspert
19. januar 2018 - 15:42 #4
I Windows 10 bør der være omtalte genvej "Printere" i startmenuen.

Fra kontrolpanel er også OK.

Men du skal et trin "længere ind". Genvejen skal ikke være til printere. Den skal være til den printer, som du vil bruge.
Avatar billede Kristian Praktikant
19. januar 2018 - 19:28 #5
Jeg har prøvet at "gå længere ind". Det virkede heller ikke....
Avatar billede falster Ekspert
19. januar 2018 - 20:34 #6
Springer du mellem forskellige mapper med genveje, når du markerer?

Hvis du gør, så prøv om det virker med kun de genveje, der ligger i samme mappe.

Virker det, er årsagen nok, at genvejene skal ligge i samme mappe.