Avatar billede Line97 Juniormester
18. januar 2018 - 00:50 Der er 8 kommentarer

DVD-afspiller virker ikke?

Hej, okay det her er måske et plat spørgsmål, men har lige fået det og vil bytte det hvis det er ødelagt inden tidsfristen.

Sidst købte jeg sådan en dvd-afspiller til min computer, da jeg kun kan se min serie på dvd. I dag sagde den så sådan en underlig lyd og dvd'en ville ikke afspille, så jeg troede selvfølgelig det bare var cd'en der var noget galt med, så jeg prøver en anden cd og den virker heller ikke, da den også begynder og larme helt vildt. Da jeg så åbner og opdager at begge cd'er er blevet helt vildt ridset, så opdager jeg at der er en krumme i min dvd-afspiller (hvilket jeg ikke aner hvordan den er havnet der, men ja lige meget).

Nu virker dvd'erne, men kan det have nogen betydning? Tænker mest på dvd-afspilleren?? Det lød nemlig ret slemt, hmm :/ Vil nødig have det allerede skal ødelægges nu.
Avatar billede Line97 Juniormester
18. januar 2018 - 00:53 #1
Btw. Jeg har hørt om man kan "rengøre" sine dvd'er, men kan man også gøre det ved sin dvd-afspiller hvis dette sker en anden gang? (self. uden flydende væsker, tænker bare, må man godt puste på den, sker der noget ved det?)
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2018 - 01:29 #2
Du kan have beskadiget læsehovedet eller andet. Det er der ingen garanti på.
Men heldigvis er sådan en DVD afspiller ikke kostbar, og selv på en bærbar plejer de at være nemme at udskifte. Du kan gøre det selv. Hvis du sender den til reparation kan det blive dyrt, fordi teknikker lønninger er dyre.
Avatar billede posten Ekspert
18. januar 2018 - 04:07 #3
vil kun gi #2 ret i at en dvd afspiller ikke er dyr har fundet én der også kan brænde til 172.-  + fragt 29.-  ved jo ikke hvilken udgave du har da det ikke er oplyst : https://www.proshop.dk/Optiske-Drev-DVD-BR-Floppy/LG-GP57EB40-DVD-RW-Braender-USB-20-Sort/2470310
så hvorfor dog tænke på at bruge penge på DYR REP. ???
Avatar billede eurositi Ekspert
18. januar 2018 - 09:51 #4
Du kan altid kopiere DVD-filmen til din computers harddisk med det udmærkede gratis program MakeMKV (http://makemkv.com/download/), hvis du er træt af at høre drevet larme, mens du ser filmen.
Windows kan godt afpsille MKV-filer, men ellers kan du bruge VLC (https://www.videolan.org/vlc/download-windows.html)
Avatar billede posten Ekspert
18. januar 2018 - 14:29 #5
#4 hvad nu hvis hun kun har én ssd 128GB eller en der kun er på 64 GB  hvor vil du så ku gemme en film ???
Avatar billede eurositi Ekspert
18. januar 2018 - 16:25 #6
Svar til #5
Nu fylder et helt fyldt DVD aldrig mere end godt 7 gb på en harddisk, og enkelte serieafsnit fylder formentlig langt mindre. Men det bli'r selvfølgelig lidt mere krævende, hvis man efterfølgende skal i gang med at komprimere videoen, så den fylder mindre (Dét er jeg dog gerne behjælpelig med).

Når jeg foreslog det, skyldtes det mest min egen irritation over den summen og brummen, der ofte kommer fra DVD-drev, når man afspiller film.
Avatar billede posten Ekspert
19. januar 2018 - 14:24 #7
#6 grunden til jeg skrev det med str. på en ssd er at man skal jo ikke gemme ret meget på sådan en disk før den "skriger" om pladsmangel selvfølge er det op til folk hvad man gemmer og ikke gemmer på sin pc
Avatar billede Line97 Juniormester
20. januar 2018 - 20:42 #8
Hej alle sammen, tak for jeres svar!
Min DVD-afspiller virker heldigvis stadig og jeg har denne her til min Asus bærbar: https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/pc-komponenter/ASUEXTDVDBL/asus-sdrw-08d2s-u-lite-eksternt-dvd-drev-sort

Jeg har ikke forstand på alt det I skriver og aner ikke hvordan man kopiere osv. Men jeg køber bare en ny, hvis den engang går I stykker :)

Larmen gør ikke så meget, da jeg faktisk bruger høretelefoner hæh