Avatar billede Annika Schelde Praktikant
18. januar 2018 - 11:18 Der er 2 kommentarer

Medtage tekst til nyt ark

Jeg har et Excel ark med ret mange sider.
I det ene ark har jeg link på nogle af cellerne som leder til et andet ark.
Jeg vil gerne at den medtager teksten fra den linkede celle over i det nye ark.

Kan man lave det?
Avatar billede Mads32 Ekspert
18. januar 2018 - 15:05 #1
Hej

Er det teksten fra en celle, eller er det flere celler?
Står teksten/teksterne altid i samme celle/celler.

Upload eventuel et eksempel på hvad du vil have.
Avatar billede Annika Schelde Praktikant
19. januar 2018 - 09:40 #2
Hej Mads.

Jeg prøver at give dig et eksempel.

I ark1 et har jeg en kolonne med 675 Tekniske betegnelser. Hvert celle i den kolonne linker til et af tre andre ark (DGD, ASS eller TRA). Disse tre ark der bliver linket til er rapporter hvor medarbejderen skal udfylde hvad der er udført på stedet.
Jeg kunne godt tænke mig at det felt der er på rapporten der hedder "teknisk betegnelse" automatisk bliver udfyldt med den tekst fra Ark1 som medarbejderen har klikket på.
Håber du kan se hvad jeg mener.
Jeg er jo ikke interesseret i at have 675 "forudtrykte" rapporter, men samtidig ved jeg at der er stor risiko for at montøren ikke får tastet den korrekte tekniske betegnelse (typisk noget ala 62_D_54_85-16) og så kan jeg jo slet ikke bruge rapporten.
Derfor vil jeg gerne have at nå det trykker på linket, kommer den betegnelse over i skabelonen for rapporten...
Giver det mening?