Avatar billede JHJ Juniormester
18. januar 2018 - 19:22 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde en port til IP/Cam

Jeg har et IP-Cam som jeg gerne vil koble til min PC. Eller til min app på smartphone.Derfor skal jeg finde IP adresse og Port. Jeg kan via min router finde IP adressen, men den skriver jo ikke portnummer - hvordan finder jeg dette portnummer . Hjælp mig.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
18. januar 2018 - 19:28 #1
Vejledningen til kameraet skulle gerne fortælle dig, hvilken port det kommunikerer på - det er noget bøvl at scanne sig frem til det.

Har du en modelbetegnelse, så kan det måske findes på Google?
Avatar billede JHJ Juniormester
18. januar 2018 - 19:40 #2
Ja tak. men det er et camera hvor manualen var minimal - det er lavet til en speciel app. og der kan det nemt indgå - og det virker. Men IP adresse og portnummer kan ikke findes nogen steder på i denne app.  app-en hedder YY2p2
Avatar billede CRKrogh Ekspert
18. januar 2018 - 19:56 #3
Hvis det er denne software, kan du på s. 15 ane, at den peger på port 8081:

http://www.wansview.com/uploads/soft/Wansview_v1.0.2%20instruction.pdf
Avatar billede JHJ Juniormester
18. januar 2018 - 20:33 #4
Åh jeg troede lige du var mit guldkorn. Men desværre. det var ikke "8081"
Det program der skal bruges på PC hedder CMS og der vises kameraet også, men jeg kan stadig ikke se, hvor jeg kan finde porten.  den kører på en adresse 192.168.1.162  mere kan jeg ikke se.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
18. januar 2018 - 20:51 #5
Du har selvfølgelig prøvet blot at tilgå kameraet direkte via http på port 80 i en browser?
Avatar billede JHJ Juniormester
18. januar 2018 - 20:56 #6
ja det er forsøgt. både 80 81 82 83 84 85 . Jeg har på explorer skrevet IP adressen efterfulgt af " : 80 " m.v. den gik heller ikke. Jeg troede bare at man kunne se et eller andet sted hvilken port cam bruger, når CMS programmet kører
Avatar billede CRKrogh Ekspert
18. januar 2018 - 21:10 #7
Du kan altid køre en [netstat -a] i en kommandoprompt for at vise alle aktive sessioner, men der vil som regel være en hel del at kigge igennem.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
18. januar 2018 - 21:15 #8
Du skal nok bruge den med lidt flere parametre:

[netstat -a -b -n]

Så får du programnavn med ud og den bliver lidt mere læsevenlig.
Avatar billede JHJ Juniormester
18. januar 2018 - 21:47 #9
Spændende.. Jeg vil forsøge med det imorgen. Indtil videre TAK. Det bliver spændende.
Jeg skal nok vende tilbage med et resultat.
Avatar billede jk45 Forsker
18. januar 2018 - 22:03 #10
Til android findes der en app der hedder fing som i øvrigt også kan kører på en pc det er så bare list mere langhåret. Med denne app kan du scanne dit netværk for enheder og bagefter vælge en enhed og bede den om at scanne for porte der lyttes på
Avatar billede JHJ Juniormester
19. januar 2018 - 21:25 #11
CRKrogh..... Din løsning fandt ikke denne ip adresse. shit
og JK45  ... spændende app. den fandt også hurtigt alle mine wifi men jeg har lidt problemer med portnumrene.
Meeeen det nærmer sig en løsning.
Avatar billede jk45 Forsker
19. januar 2018 - 22:49 #12
Dit cam skulle meget gerne fremgå på listen og når du trykker på det vil du kunne scanne for services. Der vil den komme med en liste af åbne porte
Avatar billede JHJ Juniormester
19. januar 2018 - 23:07 #13
Jeps fuldstændig rigtig.. den skriver så :  554 (rtsp) - den virker ikke
og nedenunder skriver den 5000 upnp
det er de eneste 2 tal. - jeg har prøvet den sidste men den er ikke stabil - er det fordi den ikke er den helt rigtige - eller er den noget der mangler... NB.. jeg tror vi nærmer os
Avatar billede jk45 Forsker
20. januar 2018 - 00:00 #14
rtsp er streaming porten 5000 kunne nu godt være http porten, hvad fabrikat er kameraet ?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. januar 2018 - 12:22 #15
Når din app kører (modtager stream fra kameraet og kan administrere det)m vil sessionen og portnumrene også være at finde i listen i #8 ud for applikationsnavnet.
Avatar billede JHJ Juniormester
20. januar 2018 - 14:13 #16
CRKrogh....  Det er jo dig der er experten... (ikke mig- jeg er kun lærling) det der "#8"  hvad er det og hvor kan jeg se det. På en mobil app (IP CAM viewer kan den finde cameraet med en port 5000 . Jeg ved ikke hvad cameraet hedder - der står ikke noget på det. Men på min PC (i-spy) kan den ikke finde noget.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. januar 2018 - 14:25 #17
Sorry, du misforstod mit svar (#8 betyder bare post nr. 8).

Men jeg antager her, at du også har installeret et program til kameraet på din PC. Det program skal være startet, og også snakke med kameraet, når du kører en [netstat -a -b -n]. Der skal være en aktiv session fra PC til kamera.

Hvad der sker imellem din mobil og kameraet er der ikke rigtigt noget, der kan detektere på, uden at vi roder os ud i et noget mere komplekst setup.
Avatar billede JHJ Juniormester
20. januar 2018 - 20:50 #18
CRKrogh .... hvordan er det nu, jeg får disse parametre til at stoppe . det fiser bare over siden så jeg når ikke at se hvad der står. Jeg ved at det kan lade sig gøre... Er det  /s  eller /p  ... jeg kan simpelthen ikke huske det ??
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. januar 2018 - 21:05 #19
Hvis du kører den på denne måde:

[netstat -a -b -n > C:\NetStatOutput.txt]

...vil du få det hele skrevet ud i en fil, du så kan kigge igennem (og søge i) med NotePad .
Avatar billede JHJ Juniormester
20. januar 2018 - 21:22 #20
Ksn man ikke stoppe skærmen mens den ruller det hele igennem. Så man kan se det step for step?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. januar 2018 - 21:57 #21
Ikke jeg lige kan komme i tanke om, desværre. Men med indholdet i en tekstfil er det vel egentlig også nemmere at gennemsøge.
Avatar billede JHJ Juniormester
21. januar 2018 - 21:16 #22
CRKrogh...  Det ser spændende ud med disse parametre - men jeg kan ikke gemme dem på C: drev . Txt-filen findes ikke - kan der være et mellemrum for meget eller for lidt.Jeg har kopieret din tekstlinie og fjernet [&] .
Men du skal selvfølgelig heller ikke bruge for meget tid på mig.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
21. januar 2018 - 21:34 #23
Det er ikke sikkert, du får lov til at gemme filen i roden af dit C-drev.

Prøv lige denne i stedet - den vil gemme filen på dit skrivebord:

netstat -a -b -n > %UserProfile%\Desktop\NetStatOutput.txt
Avatar billede CRKrogh Ekspert
21. januar 2018 - 21:36 #24
Husk - den kommandoprompt, du bruger her skal være som Administrator!
Avatar billede JHJ Juniormester
23. januar 2018 - 09:34 #25
CRKrogh..... Når jeg kigger i kontrolpanelet - så er jeg logget på som administrator.... Men den vil ikke gemme min lille prompt-opgave.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
23. januar 2018 - 09:46 #26
Hvis du først trykker [Flag] og skriver "cmd" vil den vise dig kommandoprompten. Højreklik på den og vælg "Kør som administrator", det er langt det letteste.
Avatar billede JHJ Juniormester
23. januar 2018 - 10:02 #27
CRKrogh...  Tak nu ligner det noget. Spændende om jeg kan få et resultat ud af det.
Avatar billede JHJ Juniormester
25. januar 2018 - 15:16 #28
CRKrogh..... Tak for al din hjælp.
Leverandøren af kameraet kan ikke engang fortælle mig - hvad kameraet hedder.
og din hjælp med kommandopromden er nu gemt på skrivebordet og den skriver også den rigtige IP adresse men porten som den skriver hjælper ikke noget, når jeg bagefter  skriver den i adressefeltet på explorer.
Jeg må indrømme..... Jeg opgiver og må istedet købe et andet..
Tusind tak for hjælpen til dem der har svaret på mine spørgsmål.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. januar 2018 - 15:29 #29
Nu skal du så have med i regnestykket, at det jo ikke er garanteret, at kameraet også svarer på HTTP, hvis du rammer den åbne port.

Her begynder det at blive lidt interessant, da man så med lidt fingersnilde kan fortsætte med at rode efter, hvilken protokol det så vil snakke med.
Avatar billede JHJ Juniormester
25. januar 2018 - 15:49 #30
Ja så tror jeg nok vi kommer uden for min grænse. Måske vil jeg lede videre. På forsøgs basis.. TAK