Avatar billede blacks Mester
19. januar 2018 - 14:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

En ordre og et indkøb der hænger

Hej,

Er der en der kan hjælpe mig, har en ordre og et indkøb som hænger fordi der er lavet flere forsøg på at opdatere følgesedler og kørt tilbage igen, så nu kommer C5 og siger Antal er forskelligt fra faktura, når jeg prøver at nedlægge indkøbet. Det er et indkøb der har ligget siden 2013, og varekartoteket er reguleret via lagerkladde så det skal bare væk. Det samme med denne ordre der hænger med samme besked.
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
19. januar 2018 - 15:06 #1
Davs,

Spærring for sletning af en sådan linjen stammer fra kode som ligger på en trigger på databasen.  Hvis du er helt klar med, at beholdning på varenummeret er afstemt på anden vis, kan du bruge følgende fremgangsmåde:  (Det kræver du har adgang til udviklingsmodulet - altså koder til samme).

Gå i udviklingsmodulet / kolonnen 'TRG'
Gå i punktet 'Ret'
Find kartoteket 'Purchline' eller 'indLinie' hvis der er en ældre version.
Find 'Triggeren' som hedder 'Delete' eller 'Slet'
Ophæv koden som starter med :

{
IF NOT Transaction .....

og slutter med

ENDIF
}

Koden ophæves enten med en 'væltet Tuborg'  { og af afsluttes med
den }.

Når du har lavet denne ændring, kan du gå i det aktuelle indkøb og slette
linjen, samt efterfølgende slette indkøbet.

Husk efterfølgende at fjerne din ændring på database triggeren.

God fornøjelse.
ADDCON /  Peter
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
19. januar 2018 - 15:10 #2
Davs igen,

Samme gælder for ordre, da hedder kartoteket bare 'SalesLine'  eller 'Ordlinie' hvis der er  en gammel varsion.
Avatar billede blacks Mester
23. januar 2018 - 12:38 #3
Det hjælper desværre ikke, kommer stadigvæk med besked om at faktura antal er ikke lig modtaget antal :-(
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
23. januar 2018 - 13:05 #4
Hej igen,

JA det er da korrekt - en lille forglemmelse fra mig. Beklager.  Der ligger også
en trigger på FORMEN = PurchLine i BLOK-Trigger = Pre-Delete, den skal
også ophæves:

Den se således ud:

#PreDeleteLine(PurchLine)

Ophæv den med //  foran.

Der findes en tilsvarende på ordre.

MVH
PA