Avatar billede claus Juniormester
22. januar 2018 - 18:15 Der er 2 løsninger

Pc / reperation

Hej
Købte pc sidst i november. Her forrige fredag gik den i blå skærm. Jeg prøvede
hele weekenden at logge på windows 10 . Talte så med producenten mandag
og der blev oprettet en sag . Pc blev tirsdag sendt til Tyskland og so far so good
Men hvad er rimelig tid ? Jeg må ikke kontakte værkstedet i Tyskland for at få at vide hvad der er galt ? Jeg kontaktede producenten for at få værkstedets email ,
men den måtte de ikke give videre - fik jeg at vide . De vil heller ikke selv kontakte værkstedet for at få oplysninger om hvad der er galt med pc og
hvor lang tid det tager . De siger til mig 2-3 uger , hvilket jeg selvfølgelig er nødt
til at acceptere. Men er det fair behandling fra producentens side ? jeg er ikke
så godt kendt med købeloven , idet min sidste pc kører perfekt - på windows 7
Den nye der kører windows 10 er gået ned to gange i løbet af små 2 måneder , hvilket selvfølgelig er ret irriterende i sig selv
( Godt at min 7 år gamle Toshiba er loyal overfor mig , og kører uden problemer  ☺☺☺ )
Avatar billede Slater Ekspert
22. januar 2018 - 18:38 #1
https://taenk.dk/raadgivning-og-rettigheder/rimelig-tid-efter-koebeloven

Kort sagt: der er ingen præcis definition, men et par uger er rimelig standard, plus/minus an på hvor kompliceret problemet er. Tre uger er i overkanten, og du kunne have held med at køre sag ved Forbrugerklagenævnet, men sagen er ikke sikker, og spørgsmålet er om det er det værd for en enkelt uge.
Men tager de mere end de tre uger, har du god grund til at kræve pengene tilbage.
Avatar billede claus Juniormester
23. januar 2018 - 11:02 #2
Pc er rep og vil blive afsendt i morgen senest , så den hedder 10 dage incl transporttid