Avatar billede Spulekongen Novice
23. januar 2018 - 07:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Gemme et udsnit med lag af stor pdf tegning - Acrobat Pro DC

Kan man gemme et udsnit af en stor tegning, lidt som snapshot men hvor man stadig kan zoome og arbejde i lag? med venlig Hilsen Kenneth
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
23. januar 2018 - 09:13 #1
I hvilket program skal du arbejde med udsnittet?
Har du adgang til Adobe InDesign eller Illustrator?
Avatar billede Spulekongen Novice
23. januar 2018 - 09:36 #2
i adobe acrobat Pro DC, har ikke adgang til de andre desværre
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
23. januar 2018 - 09:59 #3
Du er velkommen til at sende filen til fr(a)finnrasmus.dk med oplysning om hvilket udsnit du skal bruge. Så skærer jeg det frit og gemmer det som en ny, lagdelt pdf.
Avatar billede Spulekongen Novice
23. januar 2018 - 10:05 #4
Via hvilket program finn?, jeg skal bruge en del, så hvis det er noget jeg kan erhverve mig er det måske bedre...
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
23. januar 2018 - 10:17 #5
Jeg bruger en ældre version af Adobe InDesign. Nye versioner koster en formue, så hvis det kun skal bruges til at beskære pdf-filer, er det for dyrt.
Her kan man importere pdf-filen og tilpasse billedfeltet til det ønskede udsnit. Herefter eksporteres udsnittet som en ny, lagdelt pdf.
Avatar billede Spulekongen Novice
23. januar 2018 - 10:27 #6
modtaget! tak
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
23. januar 2018 - 10:29 #7
Adobe Illustrator kan åbne pdf-filer, så man kan markere de ønskede elementer og kopiere dem til et nyt dokument, der så gemmes som lagdelt pdf.
Betalingsversionen af Acrobat Pro må (ligesom de ældgamle versioner) indeholde et værktøj til direkte beskæring af pdf-dokumenter.
Avatar billede Spulekongen Novice
23. januar 2018 - 10:33 #8
jahe, men det gør min version ikke. og den betaler jeg da for hæhæ
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
23. januar 2018 - 10:41 #9
Adobe har frigivet den gamle CS2-pakke med bl.a. InDesign og Illustrator til gratis download. Hvis du ikke har et Adobe-ID, kan du oprette et og hente installationsfiler med produktnøgle:
http://www.adobe.com/dk/downloads/other-downloads.html