Avatar billede Sanne Praktikant
23. januar 2018 - 20:08 Der er 7 kommentarer

Ingen forbindelse til internettet

Hej Computerworld,

Jeg kan ikke få forbindelse til vores trådløse internet - jeg bliver ved med at få ‘begrænset adgabg’. Eller dvs at jeg faktisk fint kan få forbindelse til internettet, men kan ikke bruge det.
Der står at jeg er på et offentligt nerværk og at adgangen er begrænset.

Det har virket upåklageligt, indtil i dag, hvor jeg har været logget på et netværk, på en skole. Da jeg så kommer hjem, kan jeg ikke længere logge på vores eget netværk.

Nu har jeg efterhånden prøvet ALT - genstartet routeren, genstartet computeren og sådan cirka alt derimellem.
Jeg er ikke en ørn til computer og slet ikke alle mulige kringlede indstillinger!

Kan i mon hjælpe inden jeg smider lortet ud af vinduet?

På forhånd tak!
Avatar billede posten Ekspert
23. januar 2018 - 20:37 #1
du laver et højreklik  på ikonet og vælger : foretag fejlfinding af problemer når det er gjort BURDE  du ku komme på dit netværk
Avatar billede Sanne Praktikant
23. januar 2018 - 21:00 #2
Jamen nu gik det HELT galt for mig ...
Jeg kom ind i en eller anden knudret indstilling og kom til at trykke på “deaktiver” - nu kan jeg INTET wifi signal finde, overhovedet!
Hvad f***** gør man ved det ??
Vores wifi er tændt og fungerer optimalt (vores TV + telefoner) kører derpå og ingen problemer..

Jeg føler at jeg virkelig har fucket op den her gang...!!!
Kvinder og teknik...tsk
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2018 - 23:11 #3
du skal indtaste din internet udbyders DNS adresse i netkortet egenskaber, under IPv4 protokollen - din skole har været inde og ændre det
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2018 - 23:12 #4
og husk at vælge det rigtige netværk.
ellers bare slet netværket, og lav det forfra.
Avatar billede posten Ekspert
24. januar 2018 - 17:18 #5
du skal så bare tænde for dit trådløse netværk på din pc hvis du ikke ved hvordan skriv her hvilken pc du har
Avatar billede Uvanga Ekspert
03. februar 2018 - 08:04 #6
Dette problem opstår mange gange hvis man har været på et fremmed netværk.
Prøv dette:

#1 Højreklik på netværkssymbol (Placeret på proceslinjen i bunden af skærm)
#2 Vælg "Åbn netværks- og Internetindstillinger"
#3 Vælg Status
#4 Skift adapterindstillinger
#5 Klik på WiFi - Egenskaber - Markere TCP-IPv-4 - Egenskaber
#6 Sæt prik i "Hent automatisk DNS serveradresse"

Denne fremgangsmåde er på win10, men andre win-versioner har en lign. indgangsvinkel.
Avatar billede Uvanga Ekspert
07. februar 2018 - 07:09 #7
Var der noget der hjalp?