Avatar billede Svend Sandbæk Juniormester
23. januar 2018 - 21:11 Der er 6 kommentarer

Valg af grafikprocessor

Hvorfor kan jeg ikke vælge en specifik grafikprocessor til et spil? Jeg er logget ind som adm, men når jeg vælger, får jeg beskeden "Adgang nægtet - kunne ikke anvende valgte indstillinger på dit system"??  Skærmkortet (GTX 1060) er opdateret mht drivere osv osv?
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2018 - 23:08 #1
det er jo noget spillet bestemmer, via direct x.
direct x styrer dit grafikkort i spil.

hvad skal du vælge noget for ?
du skal udelukkende vælge opløsning og low/medium/high grafik
Avatar billede Slater Ekspert
24. januar 2018 - 07:12 #2
Det er ikke sandt, sidwave. Hvis man har flere forskellige GPU'er i systemet, kan man som regel selv vælge hvilken der skal bruges i et spil.

Jeg er dog i tvivl hvor opretter forsøger at gøre det. Ud fra beskrivelsen lyder det som i Windows?
Avatar billede Svend Sandbæk Juniormester
24. januar 2018 - 08:29 #3
Jeg åbner Nvidia kontrolpanel og forsøger at vælge en specifik processor, men systemet siger nej! Ret irriterende! Spiludgiveren har anbefalet at jeg gør det.
Avatar billede Slater Ekspert
24. januar 2018 - 09:47 #4
Jeg kan se på Google at flere andre har haft samme problem helt tilbage til 2015. Lidt underligt hvis Nvidia ikke har løst det problem endnu, men hvad der tilsyneladende virker for de fleste er at afinstallere Geforce Experience, hvis du har det (eller som de fleste siger: afinstallere det hele, og så installere driveren igen uden Geforce Experience). Åbenbart låser det program en driver-fil, som Nvidia kontrolpanel så ikke kan få lov at skrive til.
Avatar billede Svend Sandbæk Juniormester
24. januar 2018 - 12:14 #5
Tak Slater - det vil jeg prøve :-)
Avatar billede Svend Sandbæk Juniormester
25. januar 2018 - 08:51 #6
Der er muligvis en løsning her. Jeg fik hjælp fra Nvidia:

"
Hello,

Thank you for update.

To further troubleshoot this issue, I suggest you perform DDU uninstall and then install the graphics driver and I will provide you the steps for DDU uninstall.
Please download NVIDIA Display Driver Uninstaller from the below link, this is a third party tool.
http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstaller-download.html

Scroll down the page and download the DDU under Download locations in above link

Extract to desktop in new folder then look for DDU.exe program It will bring the option for launch in normal mode,

Please perform DDU in normal mode only.

After the download, install it and follow the below steps.
-> Select the Graphics Driver as NVIDIA on top
-> Click on Clean and Restart

Once you download it. Run the tool and remove all the NVIDIA Files with the above steps and the computer will restart automatically.

Now download the driver from the below link with the same instructions and see if that works.

http://www.nvidia.com/download/driverResults.aspx/129085/en-us

a) Click on the link provided above.
b) Click on "Download". On the next page click "Agree and Download".
c) After the download has finished, install the file using custom installation.
d) Tick mark "Perform Clean Install" and go ahead with the installation process.
e) Restart the computer after finishing the installation.

Keep us updated on this issue.

Best regards,
NVIDIA Customer Care"

Jeg gjorde, som han sagde, og nu kan jeg vælge en specifik grafikprocessor til et spil, eller generelt.