Avatar billede Patrick Novice
23. januar 2018 - 21:21 Der er 11 kommentarer

Skærm går i sort

Hej.

Jeg har det problem at min computer skærme går i sort efter Windows logoet og der har stået “starter Windows” har været på skærmen, så jeg kan ikke logge på. Jeg kan dog se og flytte rundt på min mus på begge skærme. Problemet er opstået efter at stikket ved et uheld blev taget ud i mens computeren var tændt.

Køre Windows 7 64-bit hvis det kan hjælpe lidt

Mvh.
Patrick
Avatar billede Patrick Novice
23. januar 2018 - 21:30 #1
Det hjælper heller ikke at starte den op i fejlsikker tilstand det sker heller ikke noget, kan godt komme ind i rep mode men det hjælper heller ikke noget.
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. januar 2018 - 21:34 #2
Hvis det er muligt så prøv at starte op i fejlsikret tilstand. Dette gøres ved gentagne gange hurtigt at aktivere F8 tasten.
Du kan også evt. prøve at holde Alt-Ctrl-Delete ned samtidig, dette kan også i nogle tilfælde hjælpe. Jeg tror ikke at der er sket noget alvorligt med computeren, den skal nok bare lige sunde sig.
Jeg har også selv Windows 7 64 bit, og er godt tilfreds med dette.
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. januar 2018 - 21:35 #3
#2 Jeg var ikke hurtig nok og så ikke at du allerede havde prøvet fejlsikret tilstand.
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. januar 2018 - 21:40 #4
Er der tale om en stationær, kan du evt. cleare CMOS.

https://www.youtube.com/watch?v=-9RnIj-EcdQ
Avatar billede Patrick Novice
23. januar 2018 - 23:25 #5
Der er tale om en stationær ja, men vil en reset af bios ikke gendanne computeren?
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. januar 2018 - 00:05 #6
Nej, det sker ikke!
Der sker det at tiden (det aktuelle klokkeslæt bliver sat tilbage) Dette skal rettes ind  så det passer, inden du starter op i Windows. For at komme ind i CMOS er det oftest DELETE tasten der gentagne gange skal aktiveres. Det kan også være F9.
Hvis ikke du har mod på at gøre det, så lad hellere være, for man skal heller ikke overvurdere sine egne evner.
Hvis man starter op efter CMOS er clearet og man f.eks. et betalingsantivirus program der  gælder i ét år, så tror programmet at tiden er overskredet. Skaden er dog ikke så stor, da man kan sætte tiden korrekt, ikke i Windows men kun i CMOS.
Der er ting man skal huske på, og det kan godt være lidt svært når skidtet driller.
Avatar billede Patrick Novice
24. januar 2018 - 13:07 #7
ved du hvor jeg eventuelt kan køre hen med min pc for at få nogen til at kigge på den? og gerne på sjælland
Avatar billede Patrick Novice
24. januar 2018 - 19:27 #8
Okay nu er jeg nået så langt at jeg har fået reset min bios men når jeg starter den op siger den at jeg har en “Cmos checksum Error” men jeg paner ikke hvad dette er
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. januar 2018 - 19:40 #9
Jeg har fundet en lille video på YouTube der forhåbentlig kan hjælpe dig til at løse problemet:

https://www.youtube.com/watch?v=4_ft4FpOQ1w
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. januar 2018 - 20:28 #10
Avatar billede Patrick Novice
24. januar 2018 - 22:24 #11
#9 DSV hjalp det ikke at gøre som ham i videoen så må nok have noget professionelt hjælp på