Avatar billede Filli Praktikant
24. januar 2018 - 13:21 Der er 1 kommentar

visning af værdi i excel

Jeg arbejder med et excel ark hvor nogle værdier bliver ført i et diagram,
der bliver vist på uge basis og eks uge 5 er negativ indtil der bliver anført værdi i den, men diagrammet har nu en negativ akse og det er ikke hensigtmæssig og skal helst starte ved 0. kan der laves en sandt eller falsk formel så der istedet for eks -25 vil vise 0 og hvis værdien er større end 0 så vises den sande værdi.
Avatar billede anedi Ekspert
24. januar 2018 - 13:26 #1
Du kan højreklikke på aksen og vælge 0 som minimum.

Alternativt noget i stil med:
=HVIS(din værdi<0;0;din værdi)

Vh
Anedi