Avatar billede k_skriver Juniormester
24. januar 2018 - 16:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kopiere fra flere mapper til én mappe et andet sted via .bat-fil

Jeg kopierer via en .bat-fil billeder fra en maskine til en anden med denne kodestreng:

xcopy \\maskine1\kildemappe\ \\maskine2\målmappe\ /y /c /e /d

Min udfordring er at jeg har flere undermapper i 'kildemappen' (og der kommer løbende nye til). Og jeg vil gerne samle alle jpg-filer fra mapper/undermapper under kildemappen på roden af målmappen.
- hvis der opstår navnesammenfald vil jeg gerne have at filerne 'bare' får "_1", "_2" osv ind i navnet inden file extention (.jpg)
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2018 - 17:28 #1
til at starte med:
for /R "\\maskine1\kildemappe\" %%G in (*.png *.jpg *.jpeg *.gif) do copy "%%G" "\\maskine2\målmappe\"

vil dog spørge hvad den gør ved eksisterende filnavne
Avatar billede k_skriver Juniormester
24. januar 2018 - 22:35 #2
Det optimale ville være at hvis der opstår navnesammenfald vil jeg gerne have at filerne 'bare' får "_1", "_2" osv ind i navnet inden file extention (.jpg)

Men jeg ved ikke helt om/hvordan det er muligt.... Jeg kan godt leve med at de bare bliver overksrevet...

Eller misforstår jeg dit spørgsmål, Thomas?
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2018 - 10:10 #3
jeg forstår mit spørgsmål heller ikke...der skulle stå:
"vil dog ikke lige hvad den gør ved eksisterende filnavne"
Avatar billede k_skriver Juniormester
29. januar 2018 - 14:28 #4
Jeg tester og melder tilbage!
- tak indtil videre :-)
Avatar billede k_skriver Juniormester
02. februar 2018 - 14:25 #5
Det ser ud til at virke - lige med den lille krølle at hvis der ligger flere filer i mappestrukturen med sammr navn, ser det ud til at det er den 'nederste'/'sidste', som ender med at ligge i min mål-mappe