Avatar billede 450025 Ekspert
25. januar 2018 - 05:56 Der er 5 kommentarer

Har får dårlig kontakt med Wifi avstand.

Fikk et spørsmål fra en god Venn, på Terrassen her bruker han computer der er ca 40 m fra Ruter, bruker VPN til  sitt hjemland og har dette signal.
14 ping - nedlasting 180 - Upload 5.51
det går stort sett fint forteller han. Men går han inn i huset sitt funker det ikke, hvordan kan han bedre signalet for bruk inne?

Dette nettet går til flere beboere rundt der, men Eier nekter all form for oppsett av kabel.

Hvordan kan jeg hjelpe han, der er jeg helt blank kan ikke alt jeg seier leie et anna hus hvor internett er oppgående, Nei var svaret jeg trives så godt her.

Finnes der noe som kan forbedre hans signal, bare en tanke? kan en USP port på computeren brukes, sette i en forlenger for bedre sinal?

Ser lidt på Ebay men har ikke blitt særlig klog av dette, det er nytt område for meg.
Takker for all hjelp jeg får her kanskje dette kan hjelpe andre også, men Takk
i allefall.

Arne.
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2018 - 06:18 #1
ved årligt signal, så brug en repeater inde i huset
Avatar billede 450025 Ekspert
25. januar 2018 - 07:54 #2
Takk Sidwave du stiller alltid opp for Arne. Men Arne har samme problem som dem fleste, og det er og forklare problemet på rett måte?
Nå er det så, jeg har godt nett selv på alle måter her. Min Venn bor 2 dagers reise fra meg og klart jeg stiller opp vet du.,
Men det forhindre han ikke i og spørre meg, å jeg skrev at jeg er helt Blank. Sorry.

Så går jeg på leting på nettet først å skrev da jeg ble ikke noe klok av dette, der fins masse der.
Men for ikke å skape flere problemer tar jeg kontakt med noen som vet mer in meg og dem finnes på Computerword. Så til spørsmålet.

Ute på terrassen fungere alt også VPN også. Han klapper i sammen computeren og går inn i huset sitt. Da virker det ikke bare hakkede og ubrukelig, hva gjør han?

Ingen oppsett av kabler nektes dette ok,  han kan jo la døren stå åpen trekke en kabel fra computer ute, plotte den inn i en Repeater instillere den sett den i Repeater i kontakten og tut å kjør da er det sikkert ok.

Jeg vil nok få det til men beklager jeg gidder ikke reise helt ditt for og hjelpe han med dette 800 km han er ikke flinkeste gutten i skolen ser, å data er nok Gresk for han.
Jeg skrev? (Finnes der noe som kan forbedre hans signal, bare en tanke? kan en USP port på computeren brukes, sette i en forlenger for bedre signal?)
Et eksempel. vil dette kunne brukes hos han, ja jeg bare spør eller er der noget annet som kan hjelpe han.

Mini 300M Trådløs USB WiFi Adapter Antenne Lan Ethernet Mottaker Nettverkskort

Fint om han kunne ha igjen døren på kvelden og bruke internett inne også, var dette en komplisert oppgave, eller skal jeg sende en mail og si.
Du har 2 valg, Flytt der i fra til et anna hus.      Eller bruk computeren på terrassen, bland en god Pjolter eks (Gin Tonic) vet han liker det, da blir jo ikke aftenen så aller verst bare han ikke drikker for masse da og har ondt i hodet neste dag? (TØMMERMANN) er ikke det Dansk?
Var det bedre opplyst nå håper det.
Arne.
Avatar billede Uvanga Ekspert
25. januar 2018 - 08:08 #3
Som du selv er inde på, findes der et hav af WiFi externe antenner til USB. Fra den mindste USB-Dongle, til større retningsbestemte antenner. For at finde den optimale i dit tilfælde, må man nok søge på nettet. Vær også opmærksom på hvilke frekvenser antenne understøtter.
Avatar billede ebea Ekspert
25. januar 2018 - 10:17 #4
Den største mulighed for at forbedre WiFi signalet til at dække rundt på områder med dårlig dækning, er at investere i et af de nye MESH WiFi netværks systemer (f.eks. Google, ASUS eller andet leverandør).
De kan virkelig få et WiFi signal, til at dække så stort et område du ønsker, da de kan udvides, til man har den nødvendige dækning overalt. Så der vil din ven få den største "gevinst", da der er garanti for at dækningen vil være der. Det er kun et spørgsmål om at opsætte "enheder" nok op.
Avatar billede 450025 Ekspert
25. januar 2018 - 14:28 #5
Takk begge 2 har endelig fått tid til læse svaret, men i vet at skomakerens barn går ofte skoløse, nå har jeg slitt med en computer her jeg bor, Totalt skakk kjørt, jeg sa til han jeg har en hammer ute i skuret her jeg kan slå den flat for deg om du vil, trenger jeg og fortelle mer?

Nå er den helt ny med Win10, Rask er den og han fikk med dette svar fra meg nå passer du oppdateringer og vedlikeholdet av computeren hvis ikke, så ikke kom til meg neste gang for da bruker jeg slegga. Og da blir den iallfall flat.

#3 Utvanga jeg likte svaret ditt. Som du selv er inde på, findes der et hav af WiFi externe antenner til USB. Fra den mindste USB-Dongle, til større retningsbestemte antenner. Du forstod mitt spørsmål Takk.
Der er et strekk på 40 m, på terrassen er alt ok der bruker ofte en liten computer der, 12 tom Deel.
Han sendte meg tegning, i hjørnet av huset står skrivepulten, har en computer der + større skjerm, (Wifi externe antenner til USB hadde vert mitt i blinken for Han)

Søke på nettet ok han har nok ikke peiling på dette han?  Vær også opmærksom på hvilke frekvenser antenne understøtter er ditt svar.

Helt klart man får det man betaler for. Jeg så disse på Ebay.

-Link BL-WDN600 600Mbps 11AC Trådløs Dual Band USB Adapter til PC
Mini USB WiFi 150M Wireless Adapter 802.11 n/g/b LAN Adapter Network Card with Antenna External USB Wi Fi

Nå er det så han trenger ikke og få internett over hele huset, det er ikke målet hans, han ønsker bare og få det til skrivepulten sin men muren bremser nok tror jeg..

Nå er jeg nok enig at det #4 ebea skriv er det helt rette for meg her jeg bor ja det hadde jeg ikke vert i tvil om, nevnte til han ang pris der ble så stille.
Svar, da kan det være sa han, da glemmer jeg det.

Jeg har ikke peiling på dette her, har nesten lyst til å prøve en av dem jeg har funnet 14 USD har jeg råd til funker det så ok hva gjør man ikke for en god Venn.

Hvis ikke levere jeg det som søppel.
Men Takk til Dere for hjelpen. Jeg har iallfall gjort et forsøk.
Arne.