Avatar billede clausito Seniormester
25. januar 2018 - 18:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Flytte sikkerhedskopi til ekstern harddisk

D:drev siger manglende plads. Årsag en masse sikkerhedskopier. Hvordan flytter jeg alle mapper over på en ekstern harddisk? Hele D:drevet

Problem er at D:viser at sikkerhedskopien er tom. Bruger jeg "diskprogram" kan jeg se sikkerhedskopier fylder 92 % af drevet

Hvordan får jeg lov til at se/kopiere alle mapper til ekstern harddisk? Det må ha noget at gøre med administrator rettigheder?

Til orientering er det en vens problem. En ven på 75 år så indviklet fiorklaringer gør ham forvirret

Hans styresystem er windows 7
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. januar 2018 - 19:43 #1
Prøv dette gratis program:

https://www.backup-utility.com/disk-backup-software.html

Det er meget enkelt at bruge.
Jeg har selv gode erfaringer med det.
Avatar billede milter Ekspert
25. januar 2018 - 19:56 #2
Har du læst linket herunder? Hvis computeren ellers virker, har du/I så prøvet at slette alle backups undtagen det sidste som beskrevet i linket.

https://www.howtogeek.com/howto/7672/how-to-manage-hard-drive-space-used-by-windows-7-backup-and-restore/
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2018 - 20:04 #3
Hvor stort er det D-drev? Hvad er sikkerhedskopieret og i hvilken system?
Avatar billede clausito Seniormester
25. januar 2018 - 21:00 #4
Windows 7. C:drev ca 250 GB - D:250 GB. Sikkerhedskopier har nok været system og programmer, men synes også der er et "image"

Primært vil jeg gerne vide, hvordan jeg kan se/kopiere/klippe filer/mapper fra D
-drev
Åbner jeg D-drev viser den mapper, der er tomme på trods af de fylder flere GB når man programmer der kan tjekke diskstørelse og forbrug

Jeg ønsker at alle mapper optræder med indhold som normalt når man undersøger indhold på eks USB-drev

Processen med generel backup af C:drev er ikke så vigtigt og jeg vil gerne have alle sikkerhedskopieringer selvom de er forældet

Bare et ctrl+a og ctrl+c og derefter sæt ind på den eksterne hd. Er alt ok så slette alt på D:drev
Avatar billede milter Ekspert
25. januar 2018 - 21:15 #5
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2018 - 22:24 #6
Det nemmeste er at bruge Copyto. Det er en gammel windows fil.
Bare højreklik og vælg destination.
Men tag nu ikke hele bunken på een gang.
Du skriver sikkerhedskopier, men man kan da ikke have et bjerg af sikkerhedskopier?
Kan du ikke bare slette det hele og lave en ny? Hvis det drejer sig om styresystemet, er forslaget i #1 udmærket.  D-drevet kan bare formateres uden videre.
Men ellers udvælg hvad der skal overføres og brug copyto, den bruger jeg til at kopiere mit Image på 24GB.
https://ufile.io/p1vxd
Brug den gratis download til venstre.
Men ellers er der også TeraCopy: https://www.codesector.com/teracopy
Avatar billede 450025 Ekspert
26. januar 2018 - 00:22 #7
Takk til clausito fordi du du stilte dette spørsmål.    Vil også rette en stor Takk til Dere andre her, masse nyttig stoff, en god del kan jeg selv og jeg sluker ikke alt rått, men her på Computerword sitt Forum stiller vi opp for hverandre.

Til tider feiler vi ok men der kommer også masse Gullkorn vi kan ta med oss videre.

Jeg bruker å si vi lære av egne og andres feil og vi blir aldri utlærte jeg trengs ikke  nevne  navn men Dere i denne artikkel gir stadig masse god hjelp til oss alle  her inne  Stor Takk til Dere.
Arne
Avatar billede clausito Seniormester
26. januar 2018 - 08:27 #8
Gode ord Arne

Mit problem er at min ven er både stædig, gammel og ved intet om IT. Tør overhovedet ikke slette nogetsomhelst før alt er på den eksterne harddisk og tjekket om alt er der og han vil selv udføre opgaven

Prøver jeres gode forslag
Avatar billede 450025 Ekspert
26. januar 2018 - 09:01 #9
Herlig clausito.  Jeg måtte smile lidt her av det du skriv, Sorry vi kommer ditt alle du også.
Jeg selv er over 80, det du nevner er ikke ukjent jeg møter det rett som det er, en bør bare leva med det ser du, at IT kan være trasig og forstå for Gamle Gubber og er man i tillegg Sta får man bare godta det,
Vi blir gamle til hver hvor tid, men vær glad allikevel det er tegn på at han lever, du fikk god dra hjelp av svarene ovenfor, så vær tålmodig du det ordner seg.

Arne.
Avatar billede clausito Seniormester
26. januar 2018 - 12:04 #10