Avatar billede rabpitg Juniormester
26. januar 2018 - 19:59 Der er 2 kommentarer

Billeder forsvinder i word

Jeg har flyttet en mappe med wordfiler rundt på min computrr. da jeg så vil åbne wordfilen med billeder i kan man se der stadig er billeder men der står "billeddelen med relations-id rld9 blev ikke fundet i filen"
Det er word 2010, og de er der heller ikke i word 2016, hvordan får jeg dem frem igen?
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2018 - 22:31 #1
du skal flytte billederne med.
det kan kun fixes manuelt
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
27. januar 2018 - 00:50 #2
Hvis ikke billederne er linket til Word-dokumentet men gemt direkte i dokumentet, er det underordnet, hvor de oprindelige billeder er placeret i forhold til Word-dokumentet. Hvis billederne er linket, og hvis Word ikke kan finde dem, vil der ikke blive vist en information som den, du ser - så vil man blot se boksen uden tekst.

Det problem, du ser, er rapporteret af en del personer. Hvis du googler f.eks. ”image part with relationship ID rId9 was not found in the file”, finder du mange hits – det kan være andre numre end 9, der bliver vist (rld2, rld3 eller andet).
Der er anvist forskellige løsninger, hvoraf nogle ser ud til at have løst problemet for en del brugere – f.eks. gemme i .doc-format i stedet for .docx-format. Andre rapporterer, at det har løst problemet at frigøre mere plads på disken eller at rette direkte i en af de XML-filer, som et Word .docx-dokument består af.

Se f.eks. denne lange tråd (engelsk):
https://answers.microsoft.com/en-us/office/forum/office_2010-word/images-keeps-disappering-the-image-part-with/7ab2e4b8-fa42-4d78-9ec1-2bc6027655bd

Du er velkommen til at sende dokumentet til mig. Så vil jeg se, om jeg evt. kan gøre noget ved det (LF [at] thedoctools.com).