Avatar billede Patrick Novice
27. januar 2018 - 11:47 Der er 10 kommentarer

Windows virker ikke

Nogen som ved om man kan installere Windows på ny på en pc uden man skal formatere hele sin harddisk? Da jeg har en masse ting som jeg ikke har fået lavet en backup af
Avatar billede claes57 Ekspert
27. januar 2018 - 11:51 #1
du kan boote på en windows-installation og bede den om at reparere - det er første forsøg - hvis det virker, så er alt ok. Alternativt kan du installere windows igen - den gamle vil så ligge i en windows-old mappe inkl data.
du kan lave en windows bootcd/usb via https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Avatar billede Patrick Novice
27. januar 2018 - 12:26 #2
Okay så alle mine filer, billeder, etc. Vi så også ligge i Windows-old mappen hvis det kommer der til?
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2018 - 12:48 #3
Hvis dine billeder mm. er vigtige, så tag endelig backup. Man kan aldrig være sikker.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. januar 2018 - 12:57 #4
det ligger alt sammen i windows.old mappen - bare husk, at du ved installation af win ikke skal formatere harddisken!
Avatar billede Patrick Novice
27. januar 2018 - 13:30 #5
#4 okay det skal jeg huske
Avatar billede 450025 Ekspert
27. januar 2018 - 14:49 #6
Patrick tenk  du har fått hjelp  alt  god hjelp også korrekt og det er ditt valg,
Valby1 skriv.
(Hvis dine billeder mm. er vigtige, så tag endelig backup. Man kan aldrig være sikker.)
Hvorfor har vi det så travelt bestandig, her kommer du fint i mål hvis du lytter til Gutter her, dernest har du Wn10 fra før kanskje da har du 2 valg,

Den ene som Valby1 forteller, Bakk oop og du vil også ha det for etter tiden, men da gjør du en god jobb, uansett bakk opp ville jeg ta det valgert man vet aldri?

Lidt enklere blir det om du tar endre valger og beholde dine filer men ikke stol blindt på dette.
Jeg ville nok ta første valg fjern alt. rydde legge alt på plass igjen ( for du har vel tatt Bakk opp) Eller.
Dette har jeg gjort flere gange både for meg selv og andre suksess hver eneste gang, lykke til, fortel oss gjerne hvordan det går også andre treng og vite det ser du.
Arne
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2018 - 15:05 #7
det er torske dumt at installere windows på en harddisk hvor du har data der ikke er backup af. der kan ske et uheld. der har været windows opdateringer som slettede al data i user/
Avatar billede 450025 Ekspert
27. januar 2018 - 16:19 #8
Eksaktlig du har så rett men du vet her i Thailand gjør man alltid jobben 3 gange ingen skole, alle er selvlærte. alle har dårlig tid også.

Jeg har god tid ingen ting haster, kan plundre i 2 timer også, men gjør jeg noe så er det der også, jeg gjør ikke jobben 2 gange ser du, kanskje jeg noen gange ha Flax ok
Hva skrev Valby1.

Hvis dine billeder mm. er vigtige, så tag endelig backup. Man kan aldrig være sikker.
Og han så rett Eksperter er flinke dem ser du.

Arne.
Avatar billede K. W Novice
02. februar 2018 - 09:25 #9
Jeg har dårlig erfaring med Windows.old. Jeg mener absolut ikke alt bliver gemt.
Jeg ville ikke råde nogen til at stole på deres data bliver gemt.
Desuden er gem filer og data funktionen en halv sandhed.
Jeg har gemt en 5 siders liste over programmer der blev slettet(incl data) da jeg prøvede gem filer og programmer ved install af win 10.
Avatar billede 450025 Ekspert
02. februar 2018 - 10:20 #10
Nå er nok jeg Gammal men jeg har lært og jeg vender tilbake til Valby1, lag en skikkelig OppBakk så kan du gjøre hva som helst, du kan grille pølser på computeren, om den virker neste dag ja jeg tror det neppe. Men uten Oppbakk kan du bare Takke deg selv om alt mislykkas.

Hver dag hjelper jeg eldre her hadde du sett disse maskiner dem kommer med, hadde du fått sjokk, jeg kan ikke trylle vet det, og Old Windows kjenner jeg lite til men ser ikke bort fra den løsning kan funke som claes57 skriv.

Ren innstalasjon av Windows er helt vanlig om ikke andre løsninger virker, men at du får en jobb ja det er klart men miste noe gjør du ikke, dernest kan du ta en opprydding, det er et kapittel mange glemmer. Og etterpå kan du si til deg selv jeg har lert noe i dag også.

Arne