Avatar billede claus Juniormester
28. januar 2018 - 07:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opdatere Win 10 1709

- Købte en Lenovo pc i november måned og var rigtig glad for købet indtil
Den kan ikke færdiggøre opdateringen til 1709 . jeg synes snart jeg har
prøvet alt. Den har været til rep i Tyskland p.gr.a. blå skærm og nu kan den
ikke opdatere . Når den er næsten færdig - 92 % - stopper opd. Jeg har kørt
fejlfindingsværktøj osv osv . og er nu nået til det punkt , at det der skulle være
en god oplevelse bliver en dårlig oplevelse . Har talt med Microsoft , Lenovo
og der hv jeg har købt den , men intet hjælper .
Mon der skulle være en der læser dette ved hvor problemet gemmer sig ?
Avatar billede INK Ekspert
28. januar 2018 - 08:01 #1
Har du prøvet at gå på denne side og så opdatere?
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10

Hvis det fortsat mislykkes, så giv lidt flere oplysninger om fejlen. Stopper den bare, eller kommer der en fejlmeddelelse?

Hvilken model Lenovo taler vi om?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2018 - 08:38 #2
Enig i #1
Tjek også at din pc har de nyeste drivere for hardwaren inden du opdaterer.
Avatar billede poko1 Ekspert
28. januar 2018 - 09:12 #3
Prøv at køre WindowsPowerShell
Tryk på Windowstasten+X. Vælg (Admin)

Indsæt 1.
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Checkhealth
“Tryk enter”
Indsæt 2.
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth
“Tryk enter”
Indsæt 3.
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
“Tryk enter”
Indsæt 4.
sfc /scannow
“Tryk enter”

Når disse kommandoer er kørt igennem skal du genstarte din pc.

Efter genstart hent og kør disse.
Værktøjer  til fjernelse af skadelig software
https://www.microsoft.com/da-dk/download/malicious-software-removal-tool-details.aspx
Device Diagnostic  wu170509
https://aka.ms/wudiag
Avatar billede claus Juniormester
28. januar 2018 - 10:03 #4
- Det hjalp - problem løst -  mange tak for hjælpen !
Avatar billede poko1 Ekspert
28. januar 2018 - 10:15 #5
Tror ikke rigtigt på at du kan lave en opdatering ved hjælp af #1 når den stopper ved 92% det er nøjagtigt det link din Computer prøver at hente fra.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2018 - 10:19 #6
Har læst andre steder at Microsoft udruller de store opdateringer fra flere servere. Måske problemet ligger i at den forsøger at hente fra en server der ikke fungerer ordentligt og at det har hjulpet at hente fra den officielle side som ink har linket til.
Vigtigst er det at problemet er løst :-)