Avatar billede wangel Juniormester
30. januar 2018 - 17:43 Der er 20 kommentarer og
4 løsninger

Programmer svarer ikke på PC

Hej
I går åbnede jeg et gammelt Word dokument.
Herefter kan jeg klikke en gang på ethvert link i ethvert program, men så forsvinder aktivitetsfarven. På samme måde som hvis man har flere programmer åbne og det program man arbejder med har en blå topbarer.
Det eneste jeg herefter kan gøre er at højreklikke på ikonen i skærmenuen og vælge lukke.
Jeg får samme reaktion hvis jeg bruger touchpad.
Jeg har genstartet flere gange.
Jeg har forsøgt at køre ccleaner men den stopper også.

What to do :-)
Avatar billede jørn meyer Mester
30. januar 2018 - 18:29 #1
Jeg forudsætter, at du har en MS officepakke, herunder MS word installeret.

På din PC:
gå ind på microsoft og søg opdatering til din officepakke med konverteringspakke.
Så kan din word læse gamle dokumenter.
Avatar billede wangel Juniormester
30. januar 2018 - 19:07 #2
Hej Jrn
Det er ikke i word der er problemer.
Det er i alt jeg foretager mig.
Avatar billede milter Ekspert
30. januar 2018 - 20:08 #3
Har du prøvet at køre tilbage til en tidligere indstilling, hvor det hele virkede?

Du har ikke skrevet, hvilket styresystem du bruger, men har er en vejledning til Windows 10. Brug afsnittet "Gendan fra et systemgendannelsespunkt":

https://support.microsoft.com/da-dk/help/12415/windows-10-recovery-options
Avatar billede wangel Juniormester
30. januar 2018 - 20:32 #4
Ja det ville jeg jo gerne, men åbnede kontrolpanelet og så var der ikke mere reaktion hvad end jeg trykkede på.
Det er jo mit problem at jeg kan åbne programmer men ikke mere.
Avatar billede milter Ekspert
30. januar 2018 - 20:44 #5
Avatar billede wangel Juniormester
30. januar 2018 - 22:26 #6
Undskyld, jeg har Win 7 pro.
Kan ikke få command prompt frem.
Dette er hvad jeg får ved søgning

Readme_SG.txt
Readme_Fax.txt
Readme_UFRIILTXPS.html
OG Readme_UFRIILT.txt
Avatar billede wangel Juniormester
30. januar 2018 - 22:31 #7
Når jeg søger at starte sfc /scannow "Enter" er der en rude der åbnes et kort øjeblik. Det lukker så hurtigt at jeg ikke kan se noget.
Avatar billede milter Ekspert
31. januar 2018 - 15:49 #8
Avatar billede wangel Juniormester
01. februar 2018 - 13:35 #9
Tak Milter
Men det virker ikke. Jeg skal downloade Reimage Repair, det går fint. Når den starter op får jeg at vide at jeg skal resætte min IE. Det har jeg nu gjort to gange, og genstartet, men ligegyldig hvad så får jeg samme meddelelse hver gang.
Nu giver jeg sgu snart op :(
Avatar billede milter Ekspert
01. februar 2018 - 14:49 #10
Prøv at køre sfc /scannow igen. Problemet med, at commandvinduet lukker lynhurtigt kan måsket klares ved at tilføje" /k", sådan at teksten skal se sådan ud:
cmd /k   Derefter skriver du sfc /scannow  => Enter.

Hvis vinduet stadig lukker efter cmd /k, kan du prøve det her: Start > Klik Windows tast+R samtidig.  I vinduet skriver du følgende (eller kopierer det herfra)
cmd /k sfc /scannow

Husk mellemrum og at køre det som administrator!

Jeg ville vente med at bruge Reimage Repair, til alle andre muligheder er udtømte.
Avatar billede milter Ekspert
01. februar 2018 - 14:51 #11
Der sneg sig en fejl ind i ovenstående. Du skal ikke klikke "Start", før du taster Windows-tast +R.
Avatar billede wangel Juniormester
02. februar 2018 - 09:45 #12
Hvordan logger jeg på som adm?
Når jeg har startskærmen er der kun min egen profil og intet andet at vælge. Jeg har prøvet at lave en ny bruger som er administrator. Fik at vide at den bruger fandtes, så jeg lavede en administrator2, med Administrator som profilvalg. Men det giver mig stadig ikke adgang.
Avatar billede milter Ekspert
02. februar 2018 - 09:52 #13
Avatar billede wangel Juniormester
02. februar 2018 - 10:33 #14
Ok. Efter scanning siger den at der ikke er fundet integritetsfejl.
Hvad gør jeg så nu ? :)
Avatar billede milter Ekspert
02. februar 2018 - 11:57 #15
Ok, så prøv punktet  "Sidst kendte fungerende konfiguration (avanceret)" i linket herunder:

https://support.microsoft.com/da-dk/help/17419/windows-7-advanced-startup-options-safe-mode

Hvis ikke det virker, så prøv på samme måde (F8) at åbne "Fejlsikret tilstand med netværk". I fejlsikret tilstand laver du en Systemgendannelse som beskrevet herunder:

http://www.dummies.com/computers/operating-systems/windows-xp-vista/how-to-restore-your-system-to-an-earlier-point/
Avatar billede wangel Juniormester
02. februar 2018 - 13:29 #16
Ok, nu blir det sjovt. Efter promt-undersøgelsen var jeg nødt til at slukke comp på starttast da intet reagerede.
Genåbnet skal jeg vælge bruger, men ligegyldig hvilken jeg vælger sker der intet, jeg kan heller ikke slukke på tasten nederste højre hjørne.
Dette gælder for almindelig og fejlsikret tilstand.
Avatar billede jørn meyer Mester
02. februar 2018 - 13:52 #17
Wangel, prøv detet;

- Sluk maskinen
- tænd den og når der viser sig liv på skærmen tryk [F8]
- du får en sort skærm med hvise tekster. Vælg Start i beskyttet tilstand
- tryk på [Start] knappen, der åbnes et lille vindue, nederst lige over knappen [Start} er en kommandolinie,
- i kommandolinien. skriv; cmd og tryk [Enter]
- der åbnes en DOS prompt vindue
- i DOS vinduet; skriv; chkdsk /5 tryk [Enter]
- maskinen vil fortælle at chkddsk først aktiveres ved genstart
- Genstart maskinen. Dette vil tage en del tid.
Avatar billede wangel Juniormester
02. februar 2018 - 13:59 #18
Efter Start i fejlsikret tilstand, kører jeg igen fast på siden hvor jeg skal vælge bruger. Ingen reaktion.
Avatar billede jørn meyer Mester
02. februar 2018 - 14:00 #19
Wangel.
Kommandoen for chkdsk er ikke /5 men
chkdsk /F
mvh Jørn Meyer
Avatar billede jørn meyer Mester
02. februar 2018 - 14:03 #20
Bruger du piltasterne, til at vælge?
ellers gør det.
Avatar billede milter Ekspert
02. februar 2018 - 18:13 #21
@wangel.

Du skriver i dit indledende spørgsmål: I går åbnede jeg et gammelt Word dokument..  Kort sagt, så kan det at åbne et gammelt Word dokument ikke i sig selv resultere i de problemer, du beskriver, medmindre det dokument indeholder en virus. Jeg har i hvert fald aldrig hørt om det.

Kan du fortælle os lidt om, hvad der skete, da du åbnede det dokument. Kom der rent faktisk et reelt Word-dokument frem, eller hvad ....?

Og så er det måske også på tide, vi får at vide, hvilken form for computer det skete på :-)
Avatar billede wangel Juniormester
02. februar 2018 - 19:14 #22
Ha ha Milter. Er du træt af at rode i blinde ;D
Det er min laptop. Lenovo T520i, 34 ( kan ikke huske benævnelsen men det er i modsætning til 62!) Den har udskifteligt d-drev. Det ene er ekstern HD, det andet er DVDdrev.
Win 7 Pro.
Mit gamle dokument fra exHD åbnede fint og så helt normalt ud. Bagefter skulle jeg oå Chrome, og der var så forandringen. Chrome ville ikke reagere på mine tryk, og istedet for at skifte til den fane, af de åbne, som jeg trykkede på, åbnede den en ny fane.
Min mus virkede på alle andre programmer.

Mens jeg har skrevet dette har jeg kørt chkdsk /F.....Og nu danser den helt efter min pibe 😂🎉🎊
Tusinde tak for jeres hjælp og tålmodighed. I er simpelthen nogle seje gutter.
Til sidst vil jeg lige høre hvilket program jeg bør købe for ikke at komme ud i dette igen?
Et eller andet sted i alt det jeg har prøvet fik jeg meddelelse om at der måske var malvare.

Mange hilsner Lotte Wangel
Avatar billede jørn meyer Mester
02. februar 2018 - 20:13 #23
Brug microsofts eget program til at generere en image af din disk.

- tryk på [Start] og i kommandolinien
- vælg Alle programmer
- vælg tilbehør
- vedligeholdelse
- sikkerhedskopiering og gendannelse
Funktionen skal ske til en en anden disk end disk 1, den med c drevet
selv bruger jeg en lille disk via usb.
- Føglg vejledningen
Avatar billede milter Ekspert
03. februar 2018 - 18:28 #24
@wangel.

Du beder om råd om, hvordan du undgår lignende problemer fremover. Det er svært i et tilfælde som dit at sige nøjagtigt, hvad der gik galt, men der er i hvert fald én mulighed, nemlig at du har hevet USB-stikket til din eksterne HD ud, medens Windows på din computer var i gang med arbejde i styresystemet. Den slags fejl undgår du ved altid at lave en "sikker fjernelse af hardware", før du hiver USB-stikket til en ekstern lagerenhed ud:

http://www.computerdk.com/systemer/windows/215515.html

Og tak for de pæne ord :-)