Avatar billede showsource Seniormester
31. januar 2018 - 19:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

float: left

Hej
Mente der var en CSS kategori en gang, men ikke mere ?

Anyway, jeg har x-antal div's med float left.
I hver div kan der evt. være en kommentar, ud over standard værdier.

værdi 1
værdi 2
værdi 3
evt. kommentar

Mit spm. er:
Hvis der er en kommentar i en div, er den div lidt længere end de andre, og hvis der bliver "linieskift",(flere divs end skærm er bred), kommer div i den næste række til at ligge efter den div med kommentar som ligger ovenover.

Kan det undgås ?
Og nej, det skal ikke være noget med et hiddenfelt og et klik for at se kommentar placeret x-y
Avatar billede Slater Ekspert
31. januar 2018 - 20:20 #1
Hvis du bare vil have nogle div'er der ligger ved siden af hinanden, kan have forskellig størrelse, og falder under hinanden når de fylder over sidens bredde, så brug display: inline-block; i stedet for float: left;
Float har en masse andre egenskaber med sig som kan være besværlige at annullere igen, og det er unødvendigt, hvis det er alt man vil opnå.
Avatar billede showsource Seniormester
31. januar 2018 - 20:37 #2
Jaja, det er blevet for sjældent at jeg bruger mere vand på at lave kaffe end at gå i bad... :O(
Måtte så også lige bruge vertical-align: top for at alle startede på samme "linie"
Avatar billede showsource Seniormester
01. februar 2018 - 08:55 #3
Og hov, fik aldrig skrevet mange tak for hjælp !!!