Avatar billede claus Juniormester
01. februar 2018 - 11:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Gemme gmail

Hej
Hvordan gemmer man gmails ? min favorit browser er Opera
- ved godt at man kan gemme den i IE , men ville høre om det
også kunne lade sig i Opera , Firefox el Edge ?
( Vil gerne gemme mine mails i dokumenter , så man ikke behøver logge
på )
Avatar billede Slater Ekspert
01. februar 2018 - 12:08 #1
Det kommer an på hvad du vil have det gemt som, og om du snakker enkeltvis eller alle på en gang.

Du kan gemme enhver side som .html-fil ved at trykke Ctrl+S i de fleste browsere, dog ikke Edge. Hvis du ikke vil have resten af siden med, men kun indholdet af mailen, kan du klikke på det lille "åben i nyt vindue" ikon oppe til højre, når du er inde på en mail i Gmail.

Vil du gemme dem i PDF eller XPS format, kan du printe dem til det. Bare tryk på printerikonet oppe til højre i Gmail, og vælg en PDF/XPS printer der, hvis du har en - ellers kan den installeres. Har du Windows 10 bør "Microsoft Print To PDF" og "Microsoft XPS Writer" være installeret som printere som standard.

Snakker vi alle på én gang, giver Google mulighed for at arkivere e-mails (og andet Google data) fra https://takeout.google.com/settings/takeout - men de genererede filer er ikke beregnet til let læselighed, men som arkiv, så det er nok ikke så godt.
Avatar billede Mikael Ekspert
01. februar 2018 - 12:20 #2
Man kan også installere "gmail offline" ;)

Så er din online gmal synkroniseret/opdateret til dine mails sidste gang du var online.
(obs!!! Det tager en "krig" første gang, alt efter antal mails du pt. har på gmail.)

https://chrome.google.com/webstore/detail/gmail-offline/ejidjjhkpiempkbhmpbfngldlkglhimk?hl=da
Avatar billede claus Juniormester
01. februar 2018 - 12:34 #3
Yeps sådan det virkede - mange tak for hjælpen