Avatar billede visto Professor
01. februar 2018 - 12:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Deaktive advarsel i meddelelseslinje og muliggøre redigering

Jeg er netop gået fra Excel 2002 til 2013, og nu får jeg en lyserød advarsel i meddelelseslinjen, når jeg åbner en fil, som indeholder liste over emailadresser (som jeg formoder det er dem, som forårsager advarslen). Meddelelsen lyder: "Office har registreret et problem med filen. Hvis du redigerer den, kan det beskadige computeren." Og jeg kan ikke redigere filen.
Jeg har prøvet alt muligt for at få advarslen til at forsvinde, herunder:
1) deaktivere beskyttet visning alle tre steder under Beskyttet visning
2) valgt "Vis aldrig oplysninger om blokeret indhold" under Meddelelseslinje.
Men uden virkning.
Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
01. februar 2018 - 17:38 #1
Kan du få lov til at gemme filen i et nyere format (.xlsx)?
Avatar billede visto Professor
01. februar 2018 - 18:38 #2
Nej, jeg kan slet ikke gemme filen.
Avatar billede visto Professor
12. maj 2018 - 10:46 #3
Oplevede det samme problem med en anden fil. Heller ikke her kunne jeg redigere i den uanset ændring af alle mulige indstillinger. Men denne fil kunne jeg gemme helt almindeligt, altså ikke Gem som, som ikke var tilgængelig, og dermed heller ikke som ny filtype. For at kunne gemme skulle jeg forinden svare Ja til at jeg havde tillid til filen, og efter den var gemt, kunne den redigeres og meddelelsen forsvandt ved næste åbning.
Avatar billede Kirsten Praktikant
08. oktober 2018 - 18:15 #4
Jeg har oplevet samme problem, når jeg åbner en fil, jeg har modtaget fra en ekstern bruger. Hvis jeg åbner filen direkte gennem outlook uden at have åbnet Excel, opdateres udregningerne ikke. Så, skal Excel være åbent, for at ovenstående løsning gælder?