Avatar billede Alladin Juniormester
01. februar 2018 - 14:31 Der er 4 kommentarer

Excel kan ikke læse tal fra SQL

Jeg laver ofte forespørgsler til fra Excel til  SQL
Når jeg gør dette er mange tal venstre stillede, fordi excel ikke forstår dem som tal.
Et snyde trick jeg ofte bruger er at gange hele rækken med 1, så bliver det til tal.
Men hvis jeg laver en makro, som opdaterer fra SQL og derefter ganger med 1 så ser man det virker indtil forespøgslen har kørt, hvorefter de venstrestilles igen. (som om forespøgslen i makroen er det sidste der bliver kørt)
Jeg har prøvet at pause makroen lige efter sql opdateringen, men uanset hvor længe jeg pauser så virker det ikke.
Nogen der har et trick ? (skal kunne køres i makroen umiddelbart efter sql opdateringen)
Avatar billede claes57 Ekspert
01. februar 2018 - 15:47 #1
hvis du har en hoved-makro, og sql i en makro for sig som så kaldes undervejs, så vil sql-makroen jo være færdig og din hovedmakro kan *1 og fortsætte ?
Avatar billede Alladin Juniormester
02. februar 2018 - 08:22 #2
SQLen køre via data forbindelse, så det er en opdatering af denne.
Ja man skulle mene at opdateringen ville være færdig, men uanset hvor lang pause jeg lægger i makrien, inden næste makro køres, så virker det ikke.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. februar 2018 - 08:57 #3
Mystisk. Prøv med at droppe pause, og i stedet placere en genberegn af arket ind efter sql.
Avatar billede igoogle Forsker
05. februar 2018 - 07:48 #4
Kan du ikke i dit sql kald bruge cast as decimal så du på den måde får defineret værdien rigtigt fra start

https://docs.microsoft.com/en-us/sql/t-sql/functions/cast-and-convert-transact-sql