Avatar billede zmartodk Juniormester
02. februar 2018 - 18:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

MEGET langsomt Excel-ark

Hej ..
Jeg har et excel-ark hvor der pt. bruges ca. 200 rækker, og ca. 15 kolonner.
Arket er dog BLEVET ekstremt langsomt.
Arket indeholder en del HVIS-formler, samt lidt matrixformler.
(Kører via Office 2016 - som ligger på server)

- Jeg har slået automastisk beregning fra
- Fjernet det meste formatering som f.eks. baggrundsfarver)

Filen er en med makroer. (.xlsm)

Er der andre ting jeg kan gøre ? Eller skulle der være en venlig sjæl der vil tage et hurtigt kik på filen ?

På forhånd tak, og god weekend,
Avatar billede perhol Seniormester
02. februar 2018 - 19:25 #1
Jeg har været ude for noget lignende med en noget større regnearksfil der indeholdt adskillige ark og rigtig mange HVIS-formler og en hel del makroer.
Efter et halvt år blev det pludseligt markant hurtigere da min arbejdsplads opdaterede server-software samt Citrix.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
02. februar 2018 - 19:45 #2
Prøv aat uploade filen til Dropbox så tager jeg et kig på den.
Avatar billede zmartodk Juniormester
02. februar 2018 - 20:07 #3
Hej..
Tak for svarene begge 2.
XL-Enthusiast - Jeg har lige mailet dig privat med link til dropbox.

God aften,
Avatar billede zmartodk Juniormester
03. februar 2018 - 16:08 #4
xl-Enthusiast har hjulpet, og det kører bare 110% nu.

Mange tak for hjælpen ;)