Avatar billede gabby Seniormester
04. februar 2018 - 00:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Stocks/ crypto data til simpelt HTML i notebook

Hey

Jeg vil gerne ha lavet sådan et ark/ HTML som ala nedenstående
https://ak5.picdn.net/shutterstock/videos/11745335/thumb/1.jpg

Men data skal hentes fra Coinmarketcap.com
De har de såkaldte widgets
https://coinmarketcap.com/widget/

Kan jeg trække data derfra ? eller er der et andet sted derinde ?

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2018 - 00:30 #1
det er kun en lille pris widget, der kan vise den nuværende pris.
du kan ikke trække deres database, så skal du ihvertfald have adgang til deres database. det er nok kun noget partnere kan. hvis du er inde i branchen, og har en børs.

alt dette kører på database, så der skal mere end html til.
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2018 - 00:33 #2
#1 start med at finde ud af hvor de får deres data fra ?
(de får den vel nok fra de diverse blockchains, dvs. du skal have ALLE blockchains)
Avatar billede gabby Seniormester
04. februar 2018 - 00:43 #3
jeps men der er en pris widget for alle...
og jeg skal kun bruge en 20-30 af dem
Så kan jeg tage en af gangen..

Men når jeg kopiere hele det link de har til den widget ligner det det (skilt) som er ovenover..
Men skal kun bruge USD kursen og ændringen i procent..
Og at den bliver rød eller grøn i takt med plus eller minus

=)
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2018 - 02:30 #4
hvis den skal være live og vise + og -, er du nødt til at putte tallene i en database, og opdatere derfra løbende. så du skal igang med :

#1 skaf tallene
#2 gem tallene i en database
#3 vise indholdet

ja, naturligvis, kan du læse fra widget hele tiden, men det er jo bombardement.
du er nødt til at gemme i egen database.

du skal kigge på mysql for database