Avatar billede kaffekanden Mester
04. februar 2018 - 18:11 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Instalision af OSX

Hej derude
Jeg skal til og installerer  OSX på min iMac og ved hvis man holder kommando+ R nede til opstart kan man installere Mac OSX fra internettet med den sersion som fulgte med Macen
og hvis man holder Alternativ+ komano+ R nede skulle man kunne installere det men hvor den henter den nyeste  opdateringen med det samme
men hvad for en tast er Alternativ knappen på et Mac tastatur?
Avatar billede sd8220 Seniormester
04. februar 2018 - 18:30 #1
ALT, står der på den, og der er et lille billede af noget, der ligner et sporskifte fra en jernbane ,-)

Tasten sidder mellem CMD og ctrl - det er nummer to taste til højre og venstre for mellemrumstangenten.

Kommando R starter din Mac fra gendannelsespartitionen, og derfra installerer den NUVÆRENDE system.

Kommando + alternativ + R starter internet-gendannelse, og der får det nyeste system, der er kompatibelt med din Mac (hvis du nu kører ≥10.12.4 - det vil sige, at det KAN være nyere end det, der ligger på maskinen, eller det kan være det samme) (Kører du <10.12.4 vil du få det system, der fulgte med din Mac oprindeligt (eller det ældste tilgængelige))

Kommando + alternativ + skiftetaste (den med pilen op, der sidder til venstre for tasten med < og > på): Internet-gendannelse, der installerer det originale system, som fulgte med din Mac (eller ældste tilgængelige) (Denne funktion er kun mulig, hvis du nu har 10.12.4 eller nyere på din Mac)

Læs mere hos Apple:

https://support.apple.com/da-dk/HT204904
Avatar billede kaffekanden Mester
05. februar 2018 - 21:15 #2
Okay mange tak for det 😀