Avatar billede Gibowart Novice
05. februar 2018 - 19:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål om Harddisk

har denne computer https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/stationar-pc/MSIMI2C220/msi-nightblade-mi2c-220ne-stationar-gamer-pc

1TB eller 256 GB?

fordi 256 GB er nemlig for lidt. vis nogle af jer ved det må i meget gerne svare tilbage :)
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. februar 2018 - 19:56 #1
Jeg er sikker på at den både har en 256GB SSD og en 1TB harddisk.
SSD´en er til Windows (styresystemet) og harddisken er beregnet som lagerdisk.
Avatar billede Slater Ekspert
05. februar 2018 - 20:11 #2
Nu virker det link ikke mere - de har nok ikke den præcise maskine længere - men den Nightblade der er derinde har ikke ekstra harddisk, men kun den lille SSD. Ligeledes, hvis jeg googler den 220ne model, så står den heller ikke som standard med ekstra harddisk.
Avatar billede milter Ekspert
05. februar 2018 - 20:13 #3
Når du læser specifikationerne for den, kan du læse, at der er to harddiske, en "M2.SSD" og en "1 TB (1000 GB)".  Oversat betyder det med næsten 100% sikkerhed, at styresystemet ligger på "M2.SSD", en SSD, og at  "1 TB (1000 GB)" er beregnet til at lagre dokumenter, f.eks. billeder og videoer. Lagringspladsen på "M2.SSD" er 256 GB, og med en sådan kommer man hurtigt til at mangle plads idag, derfor den ekstra "gammeldags" harddisk på 1TB.

For en sikkerheds skyld ville jeg kontakte Elgiganten for at være 100% sikker på, om det er korrekt, for forklaringerne på deres side om specifikationerne er lidt tvetydige.