Avatar billede cht22 Professor
06. februar 2018 - 09:11 Der er 7 kommentarer

Access-Point TL-WPA4220KIT hvor god er denne antenne?

Jeg har prøvet at søge for at finde ud af hvor god en antenne der er i dette Access-Point, men har ikke kunne finde så meget information om det. Jeg har fundet en side hvor der står at det har en dækning på 300 meter (det må betyde cirkulært med en radius på 150 meter). Der står ikke noget om antenne sendestyrke eller andet, som man kan finde for andre Access-Points.

Mangler Transmit Power (dBm) og Antenna (dBi)

TP-Link TL-WPA4220KIT AV500

Er der nogen steder man kan se mere information om dette?
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2018 - 09:54 #1
prøv at se om wireshark kan måle det.
https://www.wireshark.org

det står på denne side, en dmb angivet pr range: (der står 85 dbm)
https://www.allithypermarket.com.my/products/tp-link-av500-300mbps-wifi-powerline-starter-kit-tl-wpa4220kit
Avatar billede ebea Ekspert
06. februar 2018 - 10:04 #2
Mon ikke du skal gå ud fra, at antennen (og forstærkning), og dermed dækningsområdet, er som i de fleste af den type Access point's; og det er ikke ret godt dækkende. Dækningsområdet som angives (150 meter) kan måske bruges på et åbent markstykke, men så snart vi taler bygninger, og andre forhindringer, er det som med alt andet der er sendt som trådløst signal, ganske umuligt at sige på forhånd, hvad dækningen er. Så aldrig så mange Dbd (Dbi) kan være uden hjælp, hvis dækningsområdet er skærmet af forskellige forhindringer!
Avatar billede cht22 Professor
06. februar 2018 - 10:37 #3
#1 Ja der står at ved et signal på -85 dBm så vil det være muligt at overføre med 11 MBps. Men ved -68dBm kan der overføres med 270 MBps. Så er det bare hvor stor afstand og hvor mange forhindringer der skal til før signalet kommer derned.

Det var bare for at sammenligne med andre Access-Points at jeg gerne ville vide det, for at finde ud af der var nogen der er bedre. Men man kan jo få nogen der er bedre end 300 MBps og det er nok også bedre hvis det var 5 Ghz.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
06. februar 2018 - 11:43 #4
Prøv om et "mesh" wifi system ikke var noget. Har selv sat det op i vores nye hus. Det køre fantastisk og har god dækning. Og nemt at sætte op.
Findes flere forskellige mærker og modeller.
Avatar billede ebea Ekspert
06. februar 2018 - 12:17 #5
#4  -  Det er nok den bedste løsning (har også selv installeret et)! Men vær opmærksom på, at hvis du bruger Google's Mesh system, at du kan få problemer hvis du bruger IP adresser fra din Router; Google laver sine egne IP adresser, som ikke kører sammen med Routerens! kan bl.a. give problemer hvis man bruger Apple Home system og Siri; (Amazon's Alexa virker, derimod)
Avatar billede Rune1983 Ekspert
06. februar 2018 - 12:45 #6
#5 - Anvender selv Asus Lyra wifi system. Der kan man sætte den til at køre access point. Så alt med ip adresser kan man lade andet om.
Avatar billede cht22 Professor
06. februar 2018 - 14:50 #7
Jeg tror godt det kan svare sig at trække nogle kabler og koble Access-Points på der.