Avatar billede Thomasso Juniormester
08. februar 2018 - 10:34 Der er 1 løsning

Full width div med "overlay"

Halløj.

Jeg har længe gået rundt og brudt mit hoved med denne lille udfordring.
Jeg skal lave nogle sider med nogle tilbud, hvor jeg ønsker at lave farve/nuanceforskelle mellem de forskellige sektioner på siden - altså så den opdeles i forskellige farver vertikalt.
Et eksempel som jeg har lavet indtil nu er https://www.quest2move.dk/promo/gratis-coaching/

Men her har jeg kun mulighed for at lave farveforskellen ud til rammen for parent div, der allerede ER defineret i mit design/tema og jeg ønsker ikke at ændre på dette.

Er det muligt at lave noget hvor indholdet stadig holder sig inden for nogle rammer (er centreret på siden med margener på hver side), men hvor der stadig kan gås helt ud til begge sider af skærmen? Eller skal jeg have et helt nyt tema?
Avatar billede Thomasso Juniormester
15. februar 2018 - 09:55 #1
Jeg fandt en løsning på udfordringen og ændringerne kan nu ses på https://www.quest2move.dk/promo/gratis-coaching/
I mine øjne en klar forbedring.
Det viser sig at man kan lave det som et såkaldt pseudo element, hvor man ved at deklarere :after på klassen kan tilføre et full width view port og en baggrundsfarve, der giver effekten med en fuld bredde med farve og stadig holder indholdet inden i midten af siden.