Avatar billede lokesa Juniormester
08. februar 2018 - 15:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

tælle celler med formatering ??

hej,

Jeg har fundet  følgende makro, der tæller antallet af celler der er formateret (farvet)

-------
Option Explicit

Public Function ColoredCellsCount(rCountArea As Range, rCountColor As Range) As Double
    Application.Volatile
    Dim dRetVal As Double
    Dim rCell As Range
    Dim iColor As Integer
    For Each rCell In rCountArea
        If rCell.Interior.ColorIndex = rCountColor.Interior.ColorIndex Then
            dRetVal = dRetVal + 1
        End If
    Next rCell
    ColoredCellsCount = dRetVal
    ' Clean up
    Set rCell = Nothing
End Function

-------
Dertil har jeg følgende formel som tæller farvede celler:
=coloredcellscount(R10:R30;B33)
bemærk at den tæller cellerne mellem (r10:r30) for at sammenligne farven med (b33). formlen returnere med antallet af celler som er farvet.

Jeg kunne dog godt tænke mig at skidtet til at fokusere på værdiens farve og ikke cellens. formålet er at jeg er ved at lave et ledelsesværktøj/fraværsplan hvor "ikke godkendt ferie" er indberettet med et "F" som er rødt.

for at værktøjet er overskueligt ville det være smart hvis formlem tæller hvor mange RØDE F'er som er i planen.

Kan man få formel og makro til at fokusere på formateringen af værdien og ikke selve cellen?

ps. al registrering i "planen", foregår via makro-knapper, og der er user-kontrol så der er forskellige rettigheder for brugerne, afhængig af navn og kode.

På forhånd mange mange tak.
Avatar billede store-morten Ekspert
08. februar 2018 - 15:51 #1
Prøv at udskifte alle interiør med font
Avatar billede lokesa Juniormester
08. februar 2018 - 15:58 #2
Du er for sej Morten :-)
Avatar billede store-morten Ekspert
08. februar 2018 - 16:57 #3
Tak 😎