Avatar billede Steenhold Praktikant
09. februar 2018 - 09:20 Der er 4 kommentarer

Tælle celler

Hej.
Jeg sidder med et lille problem.
Jeg sidder med et excelark med kursusdeltagere, og vil gerne tælle hvormange der er kommet og hvormange der er udeblevet.
De er delt op i grønne for kommet og røde for udeblevet.
Hvordan kan jeg tælle det? evt i 2 formler/celler?
Mvh
Steenhold
Avatar billede supertekst Ekspert
09. februar 2018 - 10:01 #1
Alternativt kan du få konstrueret en makro, der kan udføre optællingen automatisk.
Evt. via www.supertekst-it.dk | Kontakt - så svarer jeg
Avatar billede Steenhold Praktikant
09. februar 2018 - 10:15 #2
Hej Supertekst.
Jeg er helt ny i at bruge officepakke, og derfor ved jeg intet om makro - desværre.
Hvad er det? og hvordan laver man dem?
Mvh Steenhold
Avatar billede supertekst Ekspert
09. februar 2018 - 10:38 #3
Hej Steenhold

OK - det er derfor du kan kontakte mig som anført - så svarer jeg og du kan fremsende din fil / uddrag  - så skal jeg forsøge at indlægges den ønskede VBA-kode.
Mvh
Peter Braagaard
Avatar billede kim1a Ekspert
09. februar 2018 - 14:14 #4
Har du selv markeret de grønne og røde?
Du kunne evt. lave et lille x i den ene af de to farver og så bruge en sumif formel (sum.hvis på dansk).