Avatar billede ejgil703 Juniormester
09. februar 2018 - 17:28 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Fjern apps fra Google konto

Jeg fik i dag fra Google end mail med besked om at kontrollere mine sikkerhedsindstillinger. Ved at logge ind fik jeg besked om at der var apps som ikke var brugt i lang tid, og dem skulle jeg fjerne. Det gjorde jeg desværre for herefter kunne jeg hverken modtage eller sende mail(Gmail konto) i Outlook 2016 eller på min Iphone?
Hvad gør jeg nu. Håber der er nogen der måske har opleveret det samme.
Den mail jeg fik var helt sikkert fra Google, så jeg er sikker på at det ikke var en fup mail.
Min mailadresse virker i Google´s Gmail-program.
mvh
Ejgil Jessen
Avatar billede wjens Guru
09. februar 2018 - 17:50 #1
Jeg oplevede nøjagtig samme, så jeg tror at det er en smutter fra Google. De har nulstillet det app-password du har indtastet i Outlook på din gmail konto. Du skal ind på din google profil og generere et nyt app-password.
Avatar billede ejgil703 Juniormester
09. februar 2018 - 18:18 #2
Tak for dit svar, men det har jeg allerede prøvet. Jeg har skiftet password to gange ligemeget hjælper det.
På min Iphone kommer meddelelsen "password til Imap.com" er forkert?
mvh
Ejgil Jessen
Avatar billede wjens Guru
09. februar 2018 - 18:24 #3
Går det også galt i Outlook 2016?
Imap.com kender jeg ikke.
Avatar billede ejgil703 Juniormester
09. februar 2018 - 18:45 #4
Hej igen
Ja det gør det, og det er imap.gmail.com der forlangerr en ny adgangskode?
Avatar billede wjens Guru
09. februar 2018 - 19:35 #5
Præcis det samme jeg så.

Jeg har to-faktor login sat op for Google og kan derfor ikke bruge det almindelige google password til Outlook. Man skal hente et særligt app-password til brug for Outlook, netop for at snige sig uden om to-faktor. Jeg lavede et ny og så virkede alt igen. Er det også hvad du har gjort?

Jeg bruger ikke iPhone, men det er nok samme problem.
Avatar billede ejgil703 Juniormester
09. februar 2018 - 19:48 #6
Nej, jeg lavede bare et nyt password i min profil? Hvordan laver man et særligt app-password?
Avatar billede ejgil703 Juniormester
09. februar 2018 - 20:10 #7
Hej igen
Jeg valgte at slå to-faktor godkendelse fra i Google og så virker alt igen.
Hvad har Google gang i, det er bare så irrenterende!!!!
Men tak for hjælpen, hvordan dan er det man tildeler point for din hjælp?
Avatar billede wjens Guru
09. februar 2018 - 22:15 #8
Ok, så er vi på sporet.

Du bør bestemt sætte 2-faktor login op, det sikrer ret meget mod at nogen overtager din google konto.

Det giver så det problem at f.eks. Outlook ikke kan lave login med dit "almindelige" password. Derfor tilbyder Google at du laver et ekstra password til det ene formål. Læs her:
https://support.google.com/accounts/answer/185833

Point? - de er afskaffet. Du kan bare markere et svar som en løsning, så kan andre se at det virkede.
Avatar billede ejgil703 Juniormester
09. februar 2018 - 22:30 #9
OK - tak det vil jeg gøre.