Avatar billede Pilgaard Novice
10. februar 2018 - 13:50 Der er 29 kommentarer

Microsoft Edge Fejlkode: INET_E_RESOURCE_NOT_FOUND

Hjælp. Jeg kan ikke længere bruge min Microsoft Edge på min computer, hvad skal jeg gøre. Har prøvet at slette og re installerer, og også ændre DNS. Uden held.

https://ibb.co/eCCft7
Avatar billede ErikHg Ekspert
10. februar 2018 - 14:07 #1
Avatar billede INK Ekspert
10. februar 2018 - 14:07 #2
Har du prøvet at bruge Internet Explorer, der findes under "Windows tilbehør" i App oversigt?
Alternativt kan du downloade Google Chrome og prøve.

Gætter dog på det ikke er browseren men internetforbindelsen, der skranter.

Bruger du kabel eller WiFi?
Avatar billede Pilgaard Novice
10. februar 2018 - 15:58 #3
@ink - Jeg skriver fra selv samme computer bare fra chrome, så er det vel ikke internet forbindelsen :-) Jeg bruger Wifi.
Avatar billede Pilgaard Novice
10. februar 2018 - 16:18 #5
@220661 - Har du erfaringer med metode 1 eller 3?
Nr. 2 er prøvet. Jeg har været på siden før jeg skrev her.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. februar 2018 - 16:20 #6
Har ikke ingen erfaringer med nogle af løsningerne. Det er ren søgning på dit problem.
Personligt havde jeg prøvet at fjerne den opdatering der skulle være problemet lige med den fejl, og lade den komme på igen med Windows update.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. februar 2018 - 16:24 #7
I følge linket er det KB4022725 der skulle være skyld i problemet. Bruger ikke selv Edge, så derfor ingen erfaringer. Edge er helt fjernet på min pc her :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
10. februar 2018 - 16:27 #8
Jeg kender ikke til Edge, da jeg kører Windows 7 med IE 11 som browser.
Jeg fandt bare de tre link på Youtube, og håbede at disse kunne lede til en løsning på problemet.
Avatar billede Pilgaard Novice
10. februar 2018 - 16:35 #9
Skal siges jeg kørte Malwarebytes og fik slettet 45 trusler, efterfølgende vil Edge ikke kører.
Avatar billede Pilgaard Novice
10. februar 2018 - 16:35 #10
Jeg har også søgt på nettet før skriv her, og det hjalp ikke rigtig :-(
Avatar billede Pilgaard Novice
10. februar 2018 - 16:36 #11
Hvad mon KB4022725 er, og i hvilket link ser du det?
Avatar billede INK Ekspert
10. februar 2018 - 16:37 #12
#3 korrekt. Kendte ikke selv problemet, men forsøgte at finde en løsning ligesom de 2 andre. Lader til du selv ved mest og har foretaget de samme undersøgelser på nettet.
Kender ikke mærke og spec på din pc, men tyder på det er hardwareafhængigt også, når vi ikke har mødt problemet før 😀.

Du er selvfølgelig helt opdateret til version 16299.214 af Windows 10?
Avatar billede Pilgaard Novice
10. februar 2018 - 16:38 #13
Min comp er en Acer V3-571G :-)
Avatar billede Pilgaard Novice
10. februar 2018 - 16:42 #14
Internet Explorer virker, men ikke Edge :-)
Avatar billede INK Ekspert
10. februar 2018 - 16:42 #15
Den maskine er vist født med Windows 8 ?

Har du opgraderet fra 8 til 10?

Har du overvejet en ren ny installation af Windows 10, så det ikke er noget gammelt "rod", der forstyrrer? Det fjerner også de crapware programmer, der undertiden sløver en pc.
Avatar billede Pilgaard Novice
10. februar 2018 - 16:47 #16
Jeps den har Windows 10. Har tidligere lavet en ny installation. Kun bare være godt at finde problemet på en anden måde, end at gøre det igen.
Avatar billede INK Ekspert
10. februar 2018 - 16:50 #17
#16. Og den er fuldt opdaget som #12 ??
Avatar billede 220661 Ekspert
10. februar 2018 - 16:58 #18
#11 Det står i det link jeg sendte i #4 hvor  de tre løsninger står.
Har du forsøgt at fjerne den KB4022725  og lade den gen indstallere igen?
Avatar billede 220661 Ekspert
10. februar 2018 - 17:00 #19
Fra linket:

INET_E_RESOURCE_NOT_FOUND is a Windows 10 error that might occur when using Microsoft Edge web browser. The error prevents users from entering a particular website that they were able to reach before. However, it's not a simple connectivity error. The source of the error is one of the cumulative updates provided by Microsoft.

Windows 10 users started reporting about this problem on Microsoft forums after the release of Creators Update.[1] It seems that cumulative update KB4022725[2] (OS Build 15063.413 and 15063.414) had a bug which broke Microsoft Edge. However, Microsoft engineers haven’t fixed this problem yet, and users continue having these connectivity problems.

After the installation of this update,[3] Microsoft Edge users' browsing sessions are disturbed by an error message saying:

    “The DNS server might be having problems. Error Code: INET_E_RESOURCE_NOT_FOUND. ”
Avatar billede Pilgaard Novice
11. februar 2018 - 00:10 #20
Hvordan sletter jeg denne KB4022725? Kan jeg ikke lige gennemskue.
Avatar billede Pilgaard Novice
11. februar 2018 - 00:13 #21
Og hvor ser jeg helt nødartig hvilken version af windows 10 jeg anvender :-)
Avatar billede INK Ekspert
11. februar 2018 - 07:50 #22
#21. Du går i indstillinger under system og under Om. Du skulle gerne køre 1709 udgaven med ovennævnte versionsnummer.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. februar 2018 - 08:18 #23
#20 Du skal i kontrolpanel og finde programmer og funktioner.
I venstre side oppe kan du vælge at få vist installerede opdateringer.
Herefter kommer alle opdateringer frem til pc. når du markerer den nævnte opdatering kan man vælge fjern.
Avatar billede Pilgaard Novice
11. februar 2018 - 12:44 #24
Det er version 1709 - 16299.214 jeg anvender. Netop tjekket.
Avatar billede Pilgaard Novice
11. februar 2018 - 12:46 #25
Jeg har hvis ikke KB4022725 :-(

https://ibb.co/mh6eo7
Avatar billede 220661 Ekspert
11. februar 2018 - 13:37 #26
Har du prøvet at søge i opdateringerne øverst til højre?
Avatar billede Pilgaard Novice
11. februar 2018 - 15:09 #27
Jeps
Avatar billede Pilgaard Novice
11. februar 2018 - 15:18 #28
Hvad med at lave en systemgendannelse? Lige en tanke jeg fik.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. februar 2018 - 16:05 #29
#28 Ja det kan altid prøves.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester