Avatar billede 1Dorte Guru
10. februar 2018 - 19:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

USB c kabel - køb i Kina?

Hej.

Jeg har set på denne:
https://www.ebay.com/itm/USB-C-to-HDMI-VGA-AUDIO-Adapter-USB-3-1-Type-C-to-4K-HDMI-1080P-VGA-and-3-Q7U4/332524271776?hash=item4d6bfdb8a0:g:oBAAAOSwjXNaYA8f

Er det under 80 kr., altså fri for moms og importgebyr? Der står Approximately DKK 79.71.

Er der nogen fare forbundet med at købe den? Jeg ville f.eks. aldrig købe en usb-stik eller lignende.

Mvh. Dorte
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2018 - 20:32 #1
ifølge http://www.toldpriser.dk/toldberegner
hvis den bliver sat som elektronik, så er der ingen told og moms
Avatar billede 1Dorte Guru
10. februar 2018 - 21:14 #2
Sidwave - det er mere, om jeg kan risikere, at den kommer over 80 kr, og dermed moms og importgebyr (160 kr.).
Avatar billede Uvanga Ekspert
11. februar 2018 - 10:47 #3
Hvorfor al det bøvl, der er masser af forhandlere i DK. Måske en anelse dyrere...
Men hvad med fragt fra Kina, det koster vel også en sjat.
En Google søgning vil give dig masser af DK hits.
Avatar billede jalved Ekspert
11. februar 2018 - 12:20 #4
Kontakt sælgeren og bed om at værdien fastsættes under 80 kr., når de angiver prisen på forsendelsen.

De angiver sandsynligvis prisen i deres egen valuta - ikke kr.

Tror roligt, du kan købe den.
Avatar billede 1Dorte Guru
11. februar 2018 - 12:36 #5
Jalved - de sidste sætning "tror roligt, du kan købe den" - går det på prisen/moms/importgebyr - eller går det også på det it-sikkerhedsmæssige?

God ide at spørge sælgeren, når det nu ligger så tæt på 80 kr, for ja prisen er opgivet i pund.

Mvh. Dorte
Avatar billede jalved Ekspert
11. februar 2018 - 15:06 #6
# 5 Jeg tænkte på det it-sikkerhedsmæssige - det er jo bare et stik - men det gælder egentlig begge dele.

Du kan evt. spørge om stikket er CE-godkendt, dvs. om det opfylder EU's regler for miljø og sikkerhed.