Avatar billede hubertus Seniormester
11. februar 2018 - 17:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

VBA opg. sammenlign to kolonner og tjek på afvigelse med + 1 / -1

Jeg har to kolonner A og B med tal, der skal sammenlignes med henblik på at afgøre om tallene I col. B afviger med en + / - 1 I forhold til A.
eks. Col A indeholder tallet 136,2. B indeholder 137. jeg har brug for at undersøge om 137 ligger I intervallet 135,2 og 137,2.
Hvordan løses denne opgave med VBA?

.
Avatar billede falster Ekspert
11. februar 2018 - 18:15 #1
Til der kommer bedre bud. Et svar, som du nok ikke kan bruge til ret meget:

Brug Access til denne slags databehandling (dvs. Access' grafiske indpakning af den lidt særlige udgave af sql, som Access benytter.) Det er meget lettere.

Håber, at du får forslag, der ligger nærmere dit behov.
Avatar billede excelent Ekspert
11. februar 2018 - 19:12 #2
Marker tal i kolonne A
Kør makro
celle i kolonne A farves rød hvis >1

Sub test()
For Each c In Selection
If Abs(c - c.Offset(0, 1)) > 1 Then c.Interior.ColorIndex = 3
Next
End Sub
Avatar billede hubertus Seniormester
12. februar 2018 - 22:02 #3
Hej excellent - det er godt nok en skarp løsning, der bevirker at jeg kan komme videre med den øvrige del af løsningen. Jeg kendt godt ABS, men havde ikke tænkt på at bruge den på denne måde.
Tak for hjælpen og god aften. :0)