Steenfeldt Novice
14. februar 2018 - 10:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

SUM.HVIS indenfor dato og tidsinterval

Hej!

Jeg har data for regnhændelser for en måned, hvor jeg har dag, tidspunkt og mm/minut. Jeg vil gerne opstille en sum.hvis funktion, hvor jeg finder ud af hvor meget regn, som er faldet i en time.

Altså hvis vi har en regnhændelse på 4 timer, vil jeg gerne vide hvor meget regn der faldt i hver af de enkelt timer.

Jeg kan bare ikke få funktionen til at gå op!

På forhånd tak for hjælpen
Thor Østergaard Professor
14. februar 2018 - 10:09 #1
Måske vil det hjælpe, hvis du viser dit forsøg samt hvordan dine data står
Steenfeldt Novice
14. februar 2018 - 10:12 #2
Her er et lille uddrag af mine data;
Dato    Tidspunkt    mængde
01-08-2017    19:15:00    0
01-08-2017    19:16:00    3,333
01-08-2017    19:17:00    1,667
01-08-2017    19:18:00    1,667
01-08-2017    19:19:00    3,333
01-08-2017    19:20:00    10
01-08-2017    19:21:00    6,667
01-08-2017    19:22:00    3,333
01-08-2017    19:23:00    6,667
01-08-2017    19:24:00    3,333
01-08-2017    19:25:00    6,667
01-08-2017    19:26:00    3,333
01-08-2017    19:27:00    6,667
01-08-2017    19:28:00    10
01-08-2017    19:29:00    10
01-08-2017    19:30:00    6,667
01-08-2017    19:31:00    1,111
01-08-2017    19:32:00    1,111
01-08-2017    19:33:00    1,111
01-08-2017    19:34:00    1,111
01-08-2017    19:35:00    1,111
01-08-2017    19:36:00    1,111
01-08-2017    19:37:00    0

Har data for en hel måned
Thor Østergaard Professor
14. februar 2018 - 10:36 #3
Mit forslag er at du opretter en ekstra kolonne, hvor du summer dato og tidspunkt.
Så kan du skrive

=SUM.HVISER(D2:D24;C2:C24;">"&H1;C2:C24;"<"&H2)

Kolonne C er den nye kolonne.

Se et eksempel her:
https://www.it-fjernundervisning.dk/info/eksperten-svar
Steenfeldt Novice
14. februar 2018 - 10:40 #4
H1 og H2 er det så time 1 og 2?
Thor Østergaard Professor
14. februar 2018 - 10:42 #5
Ja - H1 er starttidspunktet (dato+tid) og H2 er sluttidspunktet (dato+tid)
Steenfeldt Novice
14. februar 2018 - 11:21 #6
Super, det var det der skulle til! Tusinde tak for hjælpen
Thor Østergaard Professor
14. februar 2018 - 11:23 #7
Dejligt. Husk at markere et svar, så spørgsmålet kan blive lukket.
Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links

Opret Preview

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester





Premium
Sådan afgør Lyngby Taarbæk Kommune valget mellem Schultz og KMD: "Der er ingen tvivl om, at det vil være allernemmest bare at blive hos KMD"
Interview: Kampen om at levere det nye fagsystem til Lyngby Taarbæk Kommunes jobcenter står mellem Schultz og KMD, efter KMD har opsagt den nuværende kontrakt tre måneder før tid. Læs her hvordan Lyngby Taarbæk Kommune beslutter sig for, hvilket af de to nye systemer kommunen skal bruge fra årsskiftet.
CIO
Forleden reparerede en mekaniker min bil: Det kostede 4.200 kroner, som min hjerne snød mig til at betale med et smil
De rationelle it-beslutninger du træffer er måske en illusion. Det lærte jeg da min bil gik i stykker og min hjerne snød mig til at tro, at alt var fint. Til gengæld fandt jeg tre fælder dine it-beslutninger kan falde i.
Job & Karriere
It-fagforbund rasler med sablerne over for IBM: Kræver overenskomst til 300 fyringstruede KMD-medarbejdere
It-fagforbundene Prosa og HK kræver nu, at de 300 fyringstruede KMD-medarbejdere, der den 1. oktober bliver virksomhedsoverdraget til IBM, bliver sikret med en overenskomst. Hvis kravene ikke bliver efterkommet, kan det ende med en faglig tvist, lyder det fra Prosa.
White paper
Ny undersøgelse: Service er nøglen til øget omsætning i den digitale fremtid
Service bliver en vigtigere og vigtigere del af din virksomheds succes fremadrettet, og i dette whitepaper kan du blive klogere på hvordan du kommer i gang med at implementere intelligente serviceløsninger. Undersøgelsen der er udført af Salesforce, fortæller blandt andet at hele 92% af alle adspurgte ledere vil have deres organisation til at adaptere servicestrategier, for bedre at kunne reflektere kundens ønsker og behov. Læs dette og meget mere nu, ved at downloade vores gratis whitepaper.