14. februar 2018 - 14:23 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Ny ASUS R541U bærbar slukker når oplader fjernes

Hej ComputerWorld.

Jeg investerede mange af mine surt-optjente sparepenge sidste år i august måned, på en ny computer af mærket ASUS, som havde til formål at bære mig igennem min bachelor.

Små 14 dage efter jeg har købt computeren sidder jeg derhjemme og arbejder på nettet og pludselig slukker computeren af sig selv. (Den var ikke tilkoblet strøm) Jeg tænkte i første omgang ikke meget over dette, på trods af, at batteriet stadig var over 50%.

Så kommer vi til mit semesterprojekt der forløb sig primo november til ultimo december 2017. I november begyndte min computer at slukke sig selv igen og jeg så først ikke nogen konkret sammenhæng imellem hvornår computeren gik ud. Jeg prøvede at tjekke temperaturen på CPU'en, som i korte overgange dog gik op til 70-80C, men oplevede også, at computeren ville slukke sig selv, når temperaturen kun lå omkring de 40-50C. Her ligger jeg for alvor mærke til, at computeren kun går ud, når jeg ikke har mit strømstik sat i.

Altså; jeg er nu ejeren af en 6-7 måneder gammel bærbar pc, som ikke kan holde sit batteri tændt medmindre strømstikket er sat i. (Selve indgangen til strømstikket er mærkeligt lavet. Sætter man stikket i og flytter en smule på bærbaren, så falder stikket selv ud, så jeg må sætte den i spænd på tværs af computeren.)

Er der nogle kloge hoveder, som ud fra mit mindre essay her kan pejle mig i retning af hvad problemet skyldtes?

Jeg har læst tidligere opslag fra folk med lignende problemer, men det er ikke lykkedes mig at finde et svar herpå.

Computeren er en ASUS R541U.

Specifikationer:
CPU: i5-6200U
Memory: 4GB
OS: WIN10
HDD: SSD 256GB

Jeg er opmærksom på, at reklamations-retten stadig er gældende, men lige i øjeblikket kan jeg ikke undvære en computer grundet studie, så hvis problemet kunne løses selv, så ville jeg bliver særdeles glad.
Ellers må den jo sendes retur.

M.v.h

ComputerBørge
Avatar billede Bjarne S. Nielsen Juniormester
14. februar 2018 - 14:30 #1
Det tyder på et dødt batteri...Hvis den er helt ny, skal du indlevere den til rep...
Avatar billede stjans Guru
14. februar 2018 - 14:36 #2
Enig med #1 - eller dårlig forbindelse mellem batteri og resten af PC´en. Jeg ville smide den retur med det samme til rep under garantien.
14. februar 2018 - 14:37 #3
Tak for svar Bjarne.

Det var også en af mine formodninger. Dog er det ikke altid, at den opføre sig således.
Andre gange kan den godt køre 2-3 timer på batteri uden problemer.
14. februar 2018 - 14:39 #4
Tak for svar stjans.

Den ryger afsted til reparation på mandag.
Avatar billede INK Ekspert
14. februar 2018 - 15:02 #5
Husk nu backup af alle dine filer inden indlevering !!!