Avatar billede Marie Mester
14. februar 2018 - 23:25 Der er 6 kommentarer

strømforsyning hvilken Volt

Jeg har forsøgt at købe en ny strømforsyning til min ca. 10 år gamle HP530 notebook. Bestilte en 18,5 Volt som den oprindelige strømforsyning. Den jeg fik tilsendt var ikke 18,5 Volt som bestilt, men 19,5 Volt.  En hos HP siger, at Volten skal passe. En hos sælger-firmaet siger, at jeg godt kan  bruge den på  19,5 Volt. Hvad er korrekt? Kan jeg ødelægge noget? Jeg har set noget på nettet, som tyder på, at der findes strømforsyninger, som selv tilpasser Volten til PC'en. Hvis det er  rigtigt, kan den så bruges til min gamle computer?
Avatar billede posten Ekspert
15. februar 2018 - 04:31 #1
du skal jo først se hvilket stik den bruger af de 3 jeg kender til  : https://www.avxperten.dk/hp-oplader/
Avatar billede 220661 Ekspert
15. februar 2018 - 17:10 #2
Er amperen på den gamle forsyning 3,5 A?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. februar 2018 - 17:11 #3
Ville ikke selv bruge en 19,5 volt forsyning . Man kan ikke vide om elektronikken i indgang kan klare 1 volt overspænding.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. februar 2018 - 17:14 #4
Har selv sådan en https://www.velleman.eu/products/view?id=404948&country=be&lang=en som der klarer flere pc modeller. Når stik monteres kan man i display se hvilken spænding den kører ud med.
Avatar billede Marie Mester
15. februar 2018 - 23:46 #5
Mange tak for tipset og linket til velleman strømforsyningen med display. Det er et engros firma, men jeg har fundet et dansk firma, som sælger den (discoworld.dk). Jeg har desværre i dag bestilt en anden universel strømforsyning, som er på vej. Men jeg overvejer også at købe den velleman med displayet.
Der er desværre også fra mit oprindelige leverandør-firma en på vej igen med 19,5 volt. Nu siger de, at det bestemt er ok. Men jeg  tør da så nok ikke bruge den. Jeg håber, at det viser sig, at stikket ikke passer. For ellers bliver jeg nok nødt til at beholde den. Jeg har allerede returneret 2 til dem! Men jeg kan jo kassere den!
Avatar billede 220661 Ekspert
16. februar 2018 - 11:01 #6
de har måske ret i at man kan det. Jeg ville blot ikke turde gøre det.