Avatar billede Guypm12 Praktikant
15. februar 2018 - 18:38 Der er 3 kommentarer

Er det nok med 8 ram?

Hej Computerworld.

Er lidt ny i det med computer og har nu tænkt mig at købe en computer til bare generelt spil, såsom fortnite, csgo, minecraft osv.
Derfor er jeg i tvivlom 8 ram er nok, eller om jeg skal op i 16.

Tror i det vil gå med en computer der har:
AMD A-Series 7400K
8 GB RAM / 1000 GB / HDD
1 GB, dedikeret
https://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/gaming/gamer-pc/stationaer-gamer-pc/fierce-gaming-pc-amd-a-series-74-0402199?cid=ps_950201a80000&gclid=Cj0KCQiA_JTUBRD4ARIsAL7_VeXW3ZYxpvjbSCNThjFea4IEi7DbEygkGnQ3qpI8lLSo8-vjY3G608waAi3UEALw_wcB
Avatar billede claes57 Ekspert
15. februar 2018 - 19:11 #1
Det halter på grafikken. De 8 GB er nok til pc, men så skal du have et rigtigt grafikkort med 2-4 GB ram der. Dedikeret ram viser bare, at der ikke er selvstændigt grafikkort, og dvs dårlig ydelse i spil (ok til alm kontorbrug)
Avatar billede Guypm12 Praktikant
15. februar 2018 - 19:25 #2
Grafikkort = AMD Radeon R5
Betyder det noget? :)
Avatar billede posten Ekspert
16. februar 2018 - 04:59 #3
https://www.amd.com/en-us/products/graphics/desktop/r5 jeg vil gi #1 ret efter hvad jeg kan se er der 1gb ram på det skærmkort vil anbefale at du kommer op på de 8 ellere mindst 6 gb ram og hvis du vælger de 16 ram på bundkortet vil der gå længere tid før du skal opgradere bundkortet